HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2014.04.15. 23:07 Gelso

Zalán Tibor: A rettentő görög vitéz

Zalán Tibor: A rettentő görög vitéz

Nem tudom gorog.jpghova tenni, de – bár külseje gyerekkönyvet sugall – inkább felnőtt könyv ez… ennyi kegyetlenséget!!! Csoda, hogy nem rettegtek a gyerekeim! Szigorúan egy mese (?) felolvasás esténként.
a kőszikla mögül leskelődő bunkósember, vagy a vén szipirtyóval fűszerezett emberevő koca még hagyján, de pl. a fenyőhajlító, az éjjel ágyról lelógó felesleget lenyiszatoló vagy a lábmosató már engem is elrémisztett…
Amúgy az ötlet nagyon jó, feleleveníti a görög drámák „stílusát"/hangulatát, "ízét” – formailag nem tudom, mert rég voltam gimis, de a görög írást idéző kardal a mesefejezetek végén, igazi kínrímes „csemege” – amin szétröhögöd magad, és feloldja a rémségeket…
A rajzokat sem tudom hová tenni; ill. de – nekem jópofák, viszont nem tudom, hogy tetszhetnek egy gyereknek? Bár azt már az elején megmondtam, hogy inkább nem gyerekkönyv ez…

Találkozhattam én már hasonló könyvvel???

 

komment


süti beállítások módosítása