HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2020.02.14. 16:38 Gelso

Szabó Erzsébet Mária: Olasz ​tesztek - társalgási témakörök szerint

Szabó Erzsébet Mária: Olasz ​tesztek - társalgási témakörök szerint

olasz.jpg

Egész éves gyakorlásra választottam – mivel nem szeretném elveszíteni a már megszerzett olasz tudásomat, ezért azt tervezem, hogy a meglévő sok gyakorlókönyvemből évente egyet kiválasztok és feldolgozom – és sikerült is rendszeresen elővenni, megoldani, ismételni egy év alatt.
Ami új volt a korábban megszokott tesztekhez képest, hogy ebben a könyvben 25 mondatból álló tesztek vannak (a korábban megszokott 50-es csoportokhoz képest), természetesen alapvetően nyelvtani gyakorlást segít, de emellett még a lexikai gyarapodást is igencsak! Ennek nagyon örültem, bár a sok idegenként feltűnt új szó az eredményeimet gyengítette, mégsem panaszkodom, mert rengeteg új szóval gyarapodott a lexikális tudásom (vagy egy témán belül rendszereződött is, pl. természetvédelem, távközlés, internet). Ugyanis a tesztkönyv másik újítása, hogy a tesztek témakörök köré vannak csoportosítva.
A tesztkönyvben összesen 13 témakör található (pl. természetvédelem, család, olasz és magyar országismeret, étkezés, egészség, család stb.), egy-egy témakörhöz 4-4 darab, egyenként 25 mondatból álló tesztsor tartozik, megoldókulccsal.
A 25-re csökkentett mennyiség végett gyorsabban haladhattam, egyszerre több témából válogatva is, a könyvben össze-vissza ugrálva is gyakorolhattam, így nem lett unalmas, száraz illetve monoton a tanulás.
Összességében, még ha ritkábban több hibát is vétettem a fentiek miatt, az esetleges gyengébb eredmény sem vette el a kedvemet attól, hogy végigcsináljam, amire büszke vagyok. Gyakorlatilag 23 éve nem nyelvtanoztam ennyire intenzíven, és örülök, hogy nem mondható nagy tudáskopásnak, amit az értékelésekkel tapasztaltam.
A legjobban sikerült három témakör az evés, a szabadidő és a magyar országismereti, míg a leggyengébb hármas a természetvédelem, otthon és a távközlés.
Az új szavakat igyekeztem megtanulni, a rosszul sikerült tesztmondatokat külön megjegyeztem, és kis idő elteltével ismétlés után újra megoldom.
Összességében jó gyakorlókönyvnek tartom, segíti az önálló tanulást, ajánlom minden közép és felsőfokú nyelvvizsga előtt állónak gyakorolni.

 

komment


süti beállítások módosítása