HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2012.09.24. 22:27 Gelso

Janikovszky Éva: Az úgy volt…

Janikovszky Éva: Az úgy volt…
 

Ez a könyv is hasonló érzéseket ébresztett bennem, mint a Hét bör című – itt is krónikás mesél az osztály (és a saját) életéből. Ez is nagyon tetszett, és még inkább az, hogy a nagyobb fiam (8 és fél éves) szintén értékelni tudta a humorát. Egyik strandolás idejére magunkkal vitt könyv volt ez, és bár féltem, hogy nem tudja beleélni magát a lakótelepi gyerekek és a kisdobos-mozgalom légkörébe, ezek mit sem zavarták. Sokszor zengett a siófoki strand a hangos nevetésünktől. Nagyon jó kis hangulatkeltő könyv. Ennek az lehet az oka, hogy ráismert az ő életében is fontos szerepet játszó, gondoskodó, jókat főző nagyikra, a sokszor enyhén kötekedő tanarokra, az engem-minden-érdekel-de-a-szakkörök-mind-egyidőpontban-vannak-semmire-sem-tudok-járni jelenségre, és miután jól kikacagtuk magunkat a Mi a szerencse a bajban? vagy az Úgy tanul az ember ill. a Miről levelezik egymással két külföldi? részeken, még azt is hozzátette, azért nevet ennyire, mert csodálkozik azon, ill. átérzi, hogy ilyen vele egyforma sorsú és problémákkal küszködő gyerek nemcsak ő van egyedül, hanem már egy könyvben is megírták ezeket? Na, ezen én is elnevettem magamat, de valójában el is gondolkoztam, hogy a kisgyerekkori huncutságokra céloz-e, vagy esetleg már korizni szeretné elhívni majd a télen az egyik osztálytársnőjét? (Esetleg lehetett-e olykor Janikovszky Éva kisfiú, hisz annyira frappánsan írja le a kissrác gondolatait, tépelődéseit, önproblémáit.) Persze tudom, hogy a tanárnőre és a sulis momentumokra gondolt elsősorban, de azért már elgondolkoztam, na…
Nagyon örültem ennek a kis-együtt-kacagásnak…

(Persze el kellett magyaráznom a kisdobos, a rajgyűlés, a takarékbélyeg, patronálás, külföldi pajtásokkal levelezés titokzatos jelentését, mégis úgy éreztem, ezek cseppet sem vettek el a könyv élvezhetőségéből, sőt, örültem a nyitottságának olyan dolgokra, amelyek felett akár el is suhanhattunk volna.)

____________________
S bár a Janikovszky Éva forever! kihívást jó ideje teljesítettem, még nem hagytam abba Janikovszky-művek olvasását… örülök, ha egy újabb, általam olvasatlan könyvére bukkanok.

komment


süti beállítások módosítása