HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2010.11.08. 11:31 Gelso

Tiramisu! - Bea receptje

Tiramisu! - Bea receptje, avagy ahogyan én azt átírtam...

TIRAMISU

750 g mascarpone, helyette 2 db 250 ml/gr-os
2 dl tejszin - ez ennyi a Pennyben kapható dobozost fel is tudom verni
4 cs vaniliás cukor - ebből csak kettőt tettem, mert eleve rosszul írtam ki a receptet a kapott e-mailből...
2 ek rum - ebből lett 4
15 dkg porcukor - ebből 10-12 dkg között
500 g babapiskóta - 400 lett, mert annyi van egy csomagban, de ez sem kellett mind, mert 1/ nem fért a tálba, 2/ csak két doboz mascarponét vettem előre meg és így kevesebbel kellett később terveznem...
1,5 dl kávé - ezt kétszer kellett lefőznöm, úgyhogy máskor dupla adagot kell, már az alsó rétegnél beszívták a piskóták - féltem, hogy nagyon gáz és lucskos lesz, de agy volt a jó, én szeretem jó kávésan...(hogy más is szereti-e, azt nem tudtam eldönteni, annyi bizonyos, hogy Márknak és Évinek nagyon ízlett)
1 dl tej, - ebből is kettő dl kellett
cukrozatlan kakaópor - az van itthon úgyis

Kávét, tejet, rumot és kevés cukrot keverd össze. Megforgatod benne a babapiskótákat majd, de csak annyira, hogy ne ázzanak el.
   Felverni a v.cukorral, porcukorral a tejszint keményre. Hozzáforgatni óvatosan a mascarponét.

Áztatott piskóta, rá a habból egy réteg, és leszórod kakaóval, majd ezt kétszer ismételni.
1 éjszakán keresztül azért álljon a hűtőben, hogy összérjen, de az sem jó, ha túl sokat áll...

Szóval eleve a beáztatni való alaplét dupla adagban kell elkészíteni, a kompótos tálamhoz való adag ez, a piskótából a Savoiardit szoktam venni, az 400 gros.

A cukrokat bele lehet tenni a tejszínbe folyós állapotban is, mert nem akadályozza a felverést.

A mascarponehoz pedig kis adagokban szedem hozzá, és villával a legkényelmesebb...:-)

komment


süti beállítások módosítása