HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2019.06.24. 18:30 Gelso

Gabriella Eld: Talpig ​feketében (Legendák a Bagolyvárosból 1.)

Gabriella Eld: Talpig ​feketében (Legendák a Bagolyvárosból 1.)

talpig.jpg

 Kellemes meglepetés volt számomra ez a könyv – egy, számomra alapvetően nem egy szimpatikus világban játszódó, és nem hétköznapi történet; futurisztikus elemekkel, adottságokkal, melyekről egyébként az X-men és világa jutott eszembe. 
Mégis nagyon is emberi jellemzőkkel rendelkező emberek adták a főhősöket ebben kietlen, de csak látszólag érzelemmentes világban*, ahol az Impérium érdekei mozgatnak mindent és az Impériumnak kell mindent alárendelni. 
*Utópisztikusnak ígérte magát a regény, de mégsem az lett, mert nem egyhangú és kietlen az érzelmek szemszögéből, hanem nagyon is érzelem-dús – rengeteg különféle érzelmet vonultat fel, olyat, ami az igazi falanszterekben megtalálhatatlan. Emiatt nem válik egyhangú szürke világgá Bagolyváros, és ez ennek a városnak egyben a szerencséje is – az emberekben rejtőző annyiféle fajta és intenzitású érzelem feszíti a főhősök életét kívülről-belülről, továbbá mozgatja a hozzájuk kapcsolódó történetek folyását, fejleményeit. 
Kíváncsi voltam a sorsukra, végig feszülten és érdeklődéssel olvastam és vártam, mi is bontakozik ki előttem. 
…És ami előttem állt a végén – jó kis eredmény – könnyen fogyasztható, élvezetes, dinamikus, izgalmas. 
Talán az volt számomra szokatlan és nehezen megszokható, hogy minden részt más-más szereplő mesél el, és a mesélők emiatt állandóan váltogatják egymást – de miután erre rájöttem, igyekeztem megszokni és elfogadni. 
Szívesen olvastam és jó szívvel látom a Merítés ifjúsági top10-es listáján lévő könyvek között. Várom a folytatást.

 

komment


süti beállítások módosítása