HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2019.05.19. 15:37 Gelso

Tasnádi István · Jeli Viktória · Vészits Andrea · Gimesi Dóra: Az ​ellopott időgép (Időfutár 7.)

Tasnádi István · Jeli Viktória · Vészits Andrea · Gimesi Dóra: Az ​ellopott időgép (Időfutár 7.)

idofut7.jpg

Ez egy nagyon jól kitalált sorozat, ahol visszatérő, (gondolom, már az első kötetben megismert) szereplők csöppennek bele újabb és újabb kalandokba a történelem során.
Emiatt is mertem belevágni a megelőző részek elolvasása nélkül, mert gondoltam, nem függenek össze, így nem is járok rosszul, vagyis nem lesz kedvezőtlen nekem az adódó helyzet, miszerint az utolsóval kezdem. Nem is volt az – annyira, de mégis – zavart, hogy annyira ismeretlenül csöppentem be – nyilván énhibám, és ezt nem is teszem fel a könyv rovására. Bátorkodtam, mert tavaly is meg mertem lépni így egy-két olvasást. És akkor nem jártam rosszul; most inkább elveszett voltam a szereplőkről való hiányos ismereteimnek köszönhetően – valójában úgy érzem, elveszettebb voltam, mint a gyerekek a történelem egy eléggé zűrös időszakában. 
Nagyon izgalmasnak találtam a helyszín és történelmi időpont/időszak választást, talpraesettnek a gyerekeket, nagyon modern és szellemes, vicces a nyelvezet – élveztem olvasni. 
Csak találtam benne apróságokat, amiken én már felnőtt fejjel felfigyelek – ilyen volt Búné aljas fortélya gyerekekkel szemben, ami végig ott motoszkált bennem és nyomasztott – értetlenkedtem – biztosan felnőttként, többször is feltettem a kérdést, hogyhogy nem ismerték már ki? De hallgatok a nálam tapasztaltabb olvasókra, akik szerint és ajánlásuk alapján olvassam el az első részt, mert abban találom meg a kulcsot…Megpróbálok szót fogadni nekik. 
Azt viszont érdekesnek találtam, hogy sokféle ember, sokféle tehetség, sokféle érzelem, befolyás fordult meg a könyv egyetlen általam olvasott részében is. 
Nem vetettem még el magamtól, hogy belekóstoljak az előzményekbe – remélem, időm fogja engedni az előretekintést! 
Most viszont bajba kerültem, mert elveszítettem a jegyzeteimet – de remélem, jól emlékszem a nevére – Barbara a kedvencem – a szegedi lány. Ha nem jól emlékszem, valaki segítsen pontosan megnevezni. :-) 
Javasoltam a Merítés top 10 listába, de most, hogy túlvagyok a Panthera 3. részén is, A párduc hazatér c. kötet olvasásán – inkább ez utóbbi mellett döntöttem.

 

komment


süti beállítások módosítása