HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2012.12.19. 23:02 Gelso

Ernest Hemingway Az öreg halász és a tenger

Ernest Hemingway:Az öreg halász és a tenger
 
hal.jpg 

Nagyon izgalmas. Nagyon feszített. Nagyon megható. Nagyon emberi.
Végig szorítottam az öreg halásznak, aki mély tisztelettel próbálta partra menteni élete zsákmányát.
Aztán a végén egy mélyen beléd szántó, szálkaszúrásnyi és/vagy cápaharapásnyi üresség.
Biztató, hogy van mégis, aki vár rád a parton és támogat.
Nagyon tetszett lényegretörő filozofálgatása a nagy hallal az élet dolgairól…

Több minden maradt meg bennem, de ez a két idézet nagyon:
„Szamárság feladni a reményt – gondolta. Azonkívül bűn is, azt hiszem. Most ne törd a fejed azon, hogy mi a bűn – gondolta. – Elég gondod-bajod van a bűn nélkül is. Különben sem értesz hozzá.”
Nem értek hozzá – gondolta –, nem tudom, mi a bűn, és abban sem vagyok biztos, hogy hiszek-e benne egyáltalán.Lehet, hogy bűn volt megölni ezt a halat. Még ha azért öltem is meg, hogy eltartsam magam és ennivalót szerezzek egy csomó embernek, még akkor is bűn szerintem. De hát minden bűn, minden a világon."

– De hát az ember nem arra született, hogy legyőzzék – mondta. – Az embert el lehet pusztítani, de nem lehet legyőzni.

@Ciccnyog Hemingway és az öreg, meg a tenger, és a fák, folyók, harangok, fegyverek… kihívása alkalmából újraolvastam – és nem bántam meg most sem.
Nem gondoltam, ill. talán nem emlékeztem, hogy ennyire szeretni fogom.


komment


süti beállítások módosítása