HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2012.09.24. 22:39 Gelso

Boldizsár Ildikó: Királyfi születik

Boldizsár Ildikó: Királyfi születik
 

Rajtam kívül a fiaim is nagyon megkedvelték ezt a könyvet.
Nekem nagyon de nagyon tetszik, és bár nem ismerem személyesen Boldizsár Ildikót, sőt még csupán egy-két könyvén „vagyok túl”, mégis érzem, hogy gondolkodásban közeli, rokonlelkek lehetünk. Amikor a fiaimnak nevet választottam, egyik szempont volt, hogy esetleg kapjanak olyan keresztnevet, aminek a madarakhoz van köze. És most itt ez a könyv, ami ha nem is a nevek körül, de a fiaink körül forog, madarak köré építve… Nagyon szép történet, ugyanazt a szétáradó nyugalmat éreztem, mint a Királylány születik c. könyve olvasásakor, mégis volt ebben még több – a kaland izgalmával több! Szerettem a két varjút, szerettem a felvonultatott madarakat, és az általuk képviselt üzeneteket az élethez: a fiúk életéhez, a fiaink életéhez.
Gyönyörű madár a hajnalmadár (http://allatvilagunk.weboldala.net/madarak/hajnalmadar.html), akinek bátorság van a szárnyaiban; a vadludak az összetartozásból származó biztonságot sugallják; vándorsólyom belső iránytűjét mutatja meg királyfinak, amely megmutatja neki a helyes irányt. A sarlósfecskék a szárnyalásból származó szabadságot és örömöt üzenik; kisebb fiam kedvence a méltóságos és királyi albatrosz az erő titkát osztja meg velünk; a pacsirta a boldogság és a jókedv képviselője, a harkály pedig a kitartás és a türelem fontosságára hívja fel a figyelmet. A vörösbegy a nagylelkűségre és serénységre tanít, míg a hattyúk a békességre és szeretetre nevelik a királyfijainkat…

Másokkal ellentétben nekem nagyon tetszett a könyv királyfija – ill. a rajzok róla. Arca/alakja a Süsüben lévő királyfira emlékeztetett, viszont a ruhája, ill. annak anyagának ábrázolása egyenesen csodálatos – a különleges technikának köszönhetően nem tudtam eldönteni, hogy gyönyörű fényes-nemes anyagból készült öltözék-e vagy fémes-könnyű vértje/páncélja látható? Engem ez (is) rabul ejtett.
Plusz a 18(?). oldalon látható sarlósfecskék közti totális ellazulás és szabadságérzés tökéletes rajzbeli kifejezése nekem felejthetetlen marad örökre. (Ez pedig képileg az R.E.M. egyik klippjét idézte elém.)

Szép volt szavakban és képekben egyaránt! Szeretném, ha meglenne ez a könyv nekünk!

komment


süti beállítások módosítása