HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2012.05.08. 23:07 Gelso

Tóth Krisztina: Pixel

Tóth Krisztina: Pixel

 

Kell nekem mások értékeléseit félreérteni, és abból egy félreértelmezett képet kialakítani…
Olyan volt, amilyennek képzeltem, és mégsem…
Tetszett az új írói ötlet ill. technika, az egyik történet szereplőjének egy másik és egy x-edik történetben való felbukkanása…
Működött is a puzzle-játék – az utolsó novell történetben jól éreztem magam, mert tényleg helyére került az utolsó puzzledarab; de mégis hiányérzetem alakult ki az én saját téves képzetem miatt…ui. én a végére annyira odaillőnek képzeltem volna egy "nagytotált"… egy olyan képet, amelyben az összes szereplő így vagy úgy (élesen, homályosan, színesen, feketén-fehéren, csak egy-egy testrész erejéig, határozottan, és bizonytalanul, felénk magasodva ill. morzsányi parányian) de jelen van – nekem ez nagyon hiányzott frissen befejezve a könyvet.
Krisztina játékossága amúgy magával ragadott, mert cerkát ragadtam, és jegyzetelgettem, rajzolgattam, hogy melyik testrész-melyikkel lesz kapcsolatban: Biztosan sokan végigkísértétek már, hogy hogyan juthat el pl. a kéz a hüvelyig a szemen és a vállon keresztül? Vagy az az érdekesség, amit hétköznapi ismereteinkből tudunk, és itt nem simán, csak nehézségek árán, és csak egy pillanatra jön össze: hogy a fej, végre jó nyakra talál, de a fül (és a szív is) eltávolodik tőle? Nagyon kétségbeejtő, mennyire magányos tud maradni egy tenyér, de árulkodó, sőt inkább áruló is egyben… És elgondolkoztatok már azon, hogy vajon ugyanazt a feladatot (szerepet) tölti-e be a tenyér, ha arcra csattan, ha nyomot hagy valahol/valamiben, ha megsimogat, vagy ha éppen tart, avagy tartana benne valamit? És hogy magányos-e ezekben a szerepekben, hiányolja-e egyik tenyér a másikat? Ha azt mondjuk, hogy a fül és a haj a fej gyerekei, melyik az, amelyik inkább elszakadhat (=megválhat) tőle? A haj? Vagy a fül? Melyikkel szorosabb a fej kapcsolata? Újabb dilemma, hogy a boka, hogy jut el a comb árnyékában addig, hogy elérje (és szétroncsolja) az orrot???! És itt folytathatnánk a végtelenségig a játékot a testrészekhez kapcsolódó történetekben, átjárhatnánk mi is egyik történetből a másikba, kutatván a kedvenc szereplőnk sorspuzzledarabja után… Tudtátok, hogy a gyönyörű haj is tud ellenszenvet kelteni? És tudtátok, hogy egy férfi képes összecsuklani egy kozmetikában egyszerűen csak belepillantván a szemetesbe? És gondoltatok már a vállak tragédiájára? Egy helyen élnek, de nem egymásnak, csak egymás mellett; és sosem találkoznak, sohasem érintik meg egymást, két külön irányba néznek, két irányba húznak, és maximum csak annyi az összhang köztük, ha véletlenül párhuzamosan mozdulnak meg tanácstalanságunkban?
Én most továbbjátszadozom a saját puzzlemmal – mert én most kreáltam magamnak harminc puzzledarabot azokból a szavakból, amelyeket előhívott belőlem egy-egy történet elolvasása.
1/ zavar (Kéz), 2/ arcpír/szégyen (Nyak), 3/ találgatások (Szem), 4/ vándorlás (Láb), 5/ alkonyat (Fej), 6/ arculcsapás/becsapás (Tenyér), 7/ lemondás (Váll), 8/ hiábavalóság (Fül), 9/ gyökértelenség (Ujjak), 10/ jövőtlenség (Hüvely), 11/ kölcsönös segítségnyújtás (Boka), 12/ halogatás/döntésképtelenség (Haj), 13/ pártalanság (Szív), 14/ felelőtlenség/hév (Comb), 15/ elzárkózás/bezártság (Köldök), 16/ Sors (Mell), 17/ félreértés (Nyelv), 18/ üres (Has), 19/ kétségbeesés (Pénisz), 20/ közöny/közömbösség (Fog), 21/ elszigeteltség (Áll), 22/ mellőzöttség (Talp), 23/ reménytelenség (Száj), 24/ tanácstalanság (Íny), 25/ Carpe diem (Tarkó), 26/ halálra ver (Hát), 27/ bosszú (Orr), 28/ vezeklés/alkotás öröme (Térd), 29/ 7 (=hét) (Anyajegyek), 30/ révbe érés (Fenék)
Jó kis játék volt ezt a könyvet játszva olvasni és olvasva játszadozni; de talán a Vonalkód marad tőle a kedvencem.
Akinek van kedve és affinitása, puzzlezzon ebből a 30 (harminc) szóból egy történetet – ha komolyan veszitek, megjutalmazom a számomra leginkább tetszőt egy Pixellel. Augusztus elsejéig küldhetitek el történeteiteket.

Kedvenc történeteim: Fej, Tenyér, Fül, Szív, Köldök, Mell, Pénisz, Fog, Térd – ez nagyon szép.

Ez az írás a Könyvmolypárbaj 2012-re szükséges olvasónaplónak is készült.
_____________________
Az alábbi kihívásokra olvastam el:
1/ Csökkentsd a várólistádat 2012
2/ K~i~R~a~K~ó~S ~ Tóth Krisztinával

 

komment


süti beállítások módosítása