HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2012.03.26. 23:19 Gelso

http://moly.hu/kihivasok/konyves-kerdesek

http://moly.hu/kihivasok/konyves-kerdesek - http://moly.hu/kihivasok/konyves-kerdesek Válaszaim:

1. Mi volt életed legrosszabb könyv élménye?
Olvasás jellegű: Süskind: A parfüm – rettentően szenvedtem és undorodva olvastam… még egyszer nem hiszem, hogy elolvasom, viszont közben a filmet megnéztem, és az tetszett – különösen a vége…
Más jellegű: az Olaszországban vásárolt olasz nyelvkönyveim nagy része valamelyik tanítványo(ai)mnál rekedt – sajnos ezekre már keresztet vethetek – ez komoly szomorúságot kelt bennem, valahányszor ha eszembe jut
2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?
Már korszakaimban más: pl. áltsuliban A kisherceg, vagy a Jane Eyre, gimiben: Merle: Üvegfal mögött, egyetemen Csáth Géza: Mesék, amelyek rosszul végződnek és Tabucchi: Piccoli equivoci senza importanza vagy Il gioco del rovescio – amiből szakdolgoztam, 2000 körül a Harry Potterek, később pedig pl. Tamaro: Felelj nekem kötete vagy Majgull Axelsson: Áprilisi boszorkány .
3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád és félelmet keltett benned?
nem olvastam ilyet – de elvből nem akarok olvasni olyan történeteket, amitől a hideg kiráz, hacsak nem a Harry Potter egyes frásztrámhozó részeit ideszámítjuk
4. Mit használsz könyvjelzőnek?
vannak könyvjelzőim: http://moly.hu/karcok/138846 és http://moly.hu/karcok/138845, néha azokat, vagy szétszedett teásdobozokat, füstölő dobozokat szétvágva, de leginkább papírokat, grafitcerkával, általában negyedekre hajtogatott A4-es, amire jegyzetelek olvasás közben
5. Mikor szoktál olvasni? Otthon, munkahelyen, reggel, délben, este, alvás előtt hm?
Amikor megtehetem;
általában utazás közben a buszon, és akkor is legtöbbször hazafelé; otthon lefekvés/elalvás előtt, hétvégén ébredés után.
Nyaraláskor folyton.
Jó lenne a munkahelyen ebéd közben is, de azt nem veszik jó szemmel – a munkahelyen tilos és nincs is erre idő; de azért tartalékolok különleges alkalmakra a gépemen pár könyvet… hátha egyszer eljön az én időm…
6. Mi volt az első könyved amit olvastál?
Csukás István: A téli tücsök meséi
http://moly.hu/konyvek/csukas-istvan-a-teli-tucsok-mesei
7. Puha kötésű, vagy kemény fedeles?
Nekem mindegy, a keményet féltem, arra jobban odafigyelek, a puhát meg kénytelen vagyok kitörni a gerincén…
A kemény fedelesnek igyekszem vigyázni a csücskeire, leveszem a papírborítót, és anélkül olvasom; a puha borítójú sajnos nagyon igénybevevődik utazás közben, gyűrődik a táskámban. De utazásra jobban szeretem a puhát, mert azt nem sajnálom annyira…
8. Mit olvasol most? (mindig többet)
Virginia Woolf: Orlando
Homérosz: Odüsszeia
Lázár Ervin: Szegény Dzsoni és Árnika
Boccaccio: Dekameron
9. Hányadik oldalon jársz?
Virginia Woolf: Orlando – 255.old.
Homérosz: Odüsszeia – 313. old.
Lázár Ervin: Szegény Dzsoni és Árnika – 74. old.
Boccaccio: Dekameron – I. kötet: 342. old.
10. Rajta hagyod a kezed nyomát a könyvön (belefirkálsz, véletlenül leöntöd, leeszed, egyéb barbárság)?
neeem, dehogy,- máséba semmiképp
Néhány helyen cerkával bejelölök nekem tetsző gondolatokat, de aztán kiradírozom; a sajátom könyvemből nem – régebben, a könyv végére írtam ki az oldalszámokat – és néhány könyvemben alá is húztam ezeket.
Könyvtáriba nem firkálok, azt régebben kijegyzeteltem, most meg nem járok könyvtárba.
11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe, hogy elolvasod-e az adott könyvet?
A címe persze, hogyne! Az sokszor nagyon elgondolkoztat. Legtöbbször ez is, ami megveteti velem a könyvet, a címe.
A borító legtöbbször nem, de volt már, hogy felfigyeltem egy-két könyvre, aminek különleges volt a borítója… Pl. Coelho mostani kiadásokat biztos nem vennék meg borító alapján…nekem nagyon csicsás.
12. Az oldalszám?
Hááát, eléggé riasztó, ha túlontúl vastag, a 2-300 oldalasakat tartom a legideálisabbaknak…
De gyerekkönyvek esetén a 100 oldal alattiak/2500-3000 Ft-ért nagyon is zavar…
13. Hátralapozol, hogy tudd, mi lesz a vége?
Kisebb koromban visszalapoztam, és a legutolsó oldalt elolvastam. De attól nem többet – csak az utolsó oldalt.
Most ez nem jellemző.
14. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál?
Love storyt kb. 2-3-szor, minden évben anyák napján.
Meg most a Zabhegyezőt.
Általában nem olvasok kétszer könyvet…
15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset (pl. leöntötted kávéval, stb.)?
A nagyobb fiam, amikor 2-3 éves volt, nagyon szeretett ceruzával firkálgatni és az olasz szótáram eleje tele van ilyen ceruza-madárfészkekkel. De ezek jó emlékek, elmosolyodom, amikor ránézek fordítás közben. Ugyanezt fedeztem fel a Fable: Démontangójában. Ez most is előfordult, a kicsi is megtette, sajnos az kölcsönkönyv volt – az ágyon fekve rákönyökölt a puha borítóra, és bele is írt valamit ceruzával, amíg 5 percre ott hagytam egyedül – vissza már egy új könyvet küldtem…
Ezeken kívül a rossz véletlenek:
A kisfiam Katicabogár elveszett pöttyei ill. tesóm Csillagórák c. könyveit takarítás alkalmával beleejtettem portörléskor a vizes lavórba, hirtelen kikaptam őket onnan, de mégis picit hullámosak lettek a lapok… a kedvenc Katerinov könyvemre Szegedre utazásom alatt ráment egy kis savanyú uborkalé, de a legeslegeslegrettenetesebb, amikor a kisfiamnak nagy örömmel meglepetésül vett sárkányos könyvet: http://moly.hu/konyvek/karl-shuker-sarkanyok-termeszetrajza – beletettem a babakocsiba, aminek leért egy helyen az alja, és amikorra hazaértünk az egyik csücske a könyvnek egyszerűen elreszelődött az aszfalton… nagyon fájt a szívem…:-(
16. Eladod, ajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk, akkor is, ha nem tetszik?
Eladnám, de nem sok sikerrel – max. 20 db Júliát/Románát, meg pár Robin Cook könyvet tudtam eladni; sajnos a postaköltség visszariaszt embereket a vételtől.
Mostanában a Veszíts el a könyvet! játékban válok meg az olyan könyvektől, amikhez nem tudok valami folytán ragaszkodni.
17. Még a fürdőbe is magaddal viszed az aktuális olvasmányt, vagy csak otthon olvasol, esetleg más meghatározható helyen?
Nem.
Csak buszon, buszmegállóban várakozva.
18. Vezetsz az olvasmányaidban valamilyen rendszert, felírod-e az elolvasott/megvett, megvásárolandó könyveket?
A moly elég jó hely ehhez, az elolvasott könyvek rögzítésére. Általános iskolás koromban volt egy füzetem, de eddig még nem került elő – abban minden elolvasott könyv fel volt jegyezve. Most már nem írom.
Amikor keresgélek, itt-ott könyves oldalakon, jegyzetelek, mit szeretnék megvenni, de Polcra teszem funkció legtöbbször ezt is pótolja, szóval, ahol ilyen van, ott nem jegyzetelgetek. Szívesen böngészem ezeket a listákat, és a vége úgyis mindig az lesz, hogy vásárolok bizonyos összegért. A megvásároltak megvannak a számlákon.
Olvasási terveket is szoktam készíteni, vagy az itteni Várólistát böngészve, vagy megállok a könyvespolcom előtt és nézelődök…rég elfelejtett (betervezett) könyvek után nézek…

Kihíváshoz: http://moly.hu/kihivasok/konyves-kerdesek

komment


süti beállítások módosítása