HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2011.01.03. 12:12 Gelso

olvasás: Lukács Eszter: Lukács Eszter válogatott élete

Lukács Eszter: Lukács Eszter válogatott élete

 

Magdi barátnémnak köszönhetem, hogy itt van ez a könyv, de még Huba születésekor "vágta" úgymond hozzám - és csak most, a molynak köszönhető könyvtárrrendezési projektemnek köszönhetően maradt az éjjeliszekrényemen...

Ma értékeltem a molyon, nem is nagyon teszek hozzá többet, csak idemásolom, mert akkor elcsépeltté válnának gondolataim, inkább majd csak a legkedvesebb részeimet idézem... igyekszem odaírni, miért is választottam, hiszen valami oknak mindig kell lennie - legtöbbször ezek az életben adódó párhuzamok...

Gelso

 

P 10 órája 1 kedvenc

→ 2011. január 3., 01:43
 

értékelésemet az átlag 3 csillagról indítottam, de mivel annyira jókat mosolyogtam (írhatnám akár azt is magamon, mint) a kétgyermekes szülőn, hogy megadtam a négyet – nagyon sok megnevettető élethelyzetnek, olyan perceknek, pillanatoknak lehetünk tanúi, amik rögzítéséből bármelyikünknek kerekedhetne ilyen maradandó műve – még ha egy vacak otthoni babanapló egyes oldalait is vesszük… nekem a könyv, (és a mostani divat, melynek szellemében mindenki megkönyvesíti a gyerekkel átélt élményeit) – tanulság: hacsak havonta egyszer is – de vetkőzzünk ki "lusta-disznó-lényünkből" és erőltessük magunkat arra, hogy egy-két ilyet valahová karcolgassunk le, amiatt, hogy ha nem is a széles közönség, de legalább a gyerekeink és azoknak a gyerekei is kacaghassanak egy jót, és minimum ennyit, mint amennyit én kacagtam és mosolyogtam ezen a könyvön rendszerint a nap végén, éjszaka… kellemes felüdülés, kívánom, az legyen másnak is, aki ebbe a könyvbe belekezd….

Gelso P 1 hónapja - ezt amiatt, mert ennek sokszor lehetek tanúja, főleg, ha megtudják, hogy én olasz tolmács lennék - na akkor legtöbbször ilyenhez hasonló aforizmákat hallhatok/kell megismernem

19.02. – Na és úgy szoktam, hogy beleteszek még egy kis sót meg majoránnát, jól összekeverem, aztán felforralom, de csak éppen hogy … – Anyósom pont olyan fejhangon magyaráz, mint Pepin bácsi, és baromira nem érdekli, hogy Marie-Christine attól még, hogy intelligensen bólogat, egy kukkot sem ért belőle. Ez azonban még mindig a jobbik eset: az anyám telefonon közölte velük, hogy az öcsém nincs otthon, mert elment úszni. Úúúszni, ismételte meg egy kicsit hangosabban az értetlen népségnek, és miután az egyik kezével a kagylót fogta, a másikkal a nyomaték kedvéért még egy fél mellúszó kartempót is tett.

202. old. - Június 10., hétfő (Magyar Könyvklub)

Gelso P 1 hónapja 1 kedvenc - várok már egy osztálytalálkozót, amikor én sem ilyen benyomásokkal megyek haza, sajnos, az előző hasonlóan telített el, esetleg az volt maradandóan jóleső, hogy megdícsérte Kolonics azt, hogy Hubának neveztük el a fiunkat - de erre meg már ő biztosan úgyse emlékszik...

17.38. Minden osztályban van legalább egy ember, aki a húszéves találkozón akcentussal beszél, és Nyújorkot (nagyon helyesen) Nújorknak mondja, de ennyi speciális eset, mint nálunk! Az összes csaj véghezvitt valami extrát: rákból felépülve shotokan-világbajnok lett, két gyerek után fitnesz Európa-bajnok, mesekönyvet írt vagy Törökországban táncolt. Szegény Zsuzsa, miután még egy nyamvadt floridai férjet vagy egy jól menő mexikói éttermet sem tudott felmutatni, elmondta, hogy a Ságvári Endre Általános Iskola elvégzése után a Münnich Ferenc Gimnáziumban folytatta a tanulmányait, a Ho Si MInh Tanárképző Főiskola orosz szakán végzett, szült három gyereket, és azóta is mindennap rendesen főz a családjának.

18.12. A fiúk közül a leghülyébbek lettek multinacionális cégek vezérigazgatói, a többiek közül az egyik Amszterdamban él a kirgiz barátnőjével, és Dubaiban dolgozik, a másik Pekingben tanul kínai orvoslást, a harmadik krupié egy luxushajón, a negyedik meg „Nújorkban” dzsesszgitározik az ír származású feleségével.

196. old - Június 1., szombat (Magyar Könyvklub)

Gelso P 1 hónapja 1 komment 1 kedvenc - nagy bánatomra, én is így nézek ki mindig, és csak morfondírozom, hogyan lehet magassarkú csizmában át- ill. túlélni a telet - amit én rendszerint még csizmában se, csakis bakancsban vagyok képes túlélni

8.10. Én nem tudom, vannak csajok, akik a legnagyobb hidegben is valahogy nőiesen tudnak kinézni: tűsarkú csizma, karcsúsított kabát, földig érő szoknya, csinos kalap alól előkunkorodó huncut fürtöcskék, rúzs… Én meg minden kabátban úgy érzem magam, mintha a nagymamám szekrényét vettem volna föl, olyan fejfedő nem létezik, amiben nem néznék ki úgy, mint egy eszelős, az orrom kétszer akkorára nő és kivörösödik, a bőröm átlátszóvá válik, és egyáltalán, egész valómban igyekszem a lehető legkisebbre zsugorodni, hogy a testem minél kisebb felületét érje a jeges decemberi szél.

98. old. - December 12., szerda (Magyar Könyvklub)

Gelso P 1 hónapja 1 komment 5 kedvenc - ezt azért, mert így még nem gondolkoztam, nem stresszeltem magam emiatt, de mostmár ez is foglalkoztathat legalább... :-)

20.55. Hurrá, beleférek a nadrágomba, amit utoljára három évvel ezelőtt tudtam fölvenni! Igaz, hogy a cipzárat még nem tudom felhúzni, de majd egy befőttesgumival összebuherálom. Csak ilyenkor meg mindig attól félek, hogy hirtelen rosszul leszek az utcán vagy baleset ér, és a kiérkező mentősöknek pedig meglesz a véleményük rólam, a befőttesgumi miatt.

97. old. - December 3., hétfő (Magyar Könyvklub)

Gelso P 1 hónapja 2 kedvenc - ezt azért, merthogy tudja meg mindenki, hogy mi anyák igenis ilyenek vagyunk... :-D

12.40. Egyszer, amikor Andriska evett a ragasztóból, a Zsuzsa gyorsan telefonált a Henkelhez, hogy faxolják el a ragasztó összetételét, aztán felhívta a Heim Pál toxikológiai osztályát, beolvasta a különböző komponenseket, és megkérdezte, hogy ezek közül melyik mérgező. Azt mondták, egyik sem, de ma már ezek a gyermekragasztók egyébként is olyan biztonságosak, hogy nyugodtan meg lehet enni azokat. Nekem például sose jutna eszembe, hogy a Henkellel faxolgassak, inkább rettegve gubbasztanék otthon, hogy jaj istenem, most mi lesz.

84. old - November 16., péntek (Magyar Könyvklub)

Gelso P 1 hónapja 2 kedvenc - ezt azért, mert de sokszor voltam én is így, míg Huba szorgalamasan hallgatta a mesét, én meg szinte asse tudtam, hogy hol vagyok...csak azt vettem észre, hogy olvastam, mert a hangomat is hallottam a "túlsó partról", és azt is láttam, hogy pár sorral lejjebb vagyok... de hogy hogy kerültem oda? - örök rejtély...

20.24. Minden szülő ismeri azt az érzést, amikor már tulajdonképpen alszik, a szeme viszont nyitva van, a szája mozog, és valami hihetetlen módon pont azt olvassa, ami a mesekönyvben le van írva, de közben fogalma sincs, miről van szó.
– Anya, miért nem engedte meg az öreg király, hogy a kiskondás bemenjen a palotába?
– Hogy micsoda? (…)

49. old. Lukács Eszter: Lukács Eszter válogatott élete - Szeptember 10. hétfő

 

komment


süti beállítások módosítása