HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2010.11.09. 15:53 Gelso

V. Deák Éva: Felfedezem a Balatont - emlékidézések

Gelso 2 hónapja 5 komment 5× kedvenc

…a könyvet 31 év eltelte után ismét átlapoztam, és az alábbiakat tudtam meg az akkori énemről: 9 éves, magasságom: 149 cm; a bőröndbe ugrókötelet és egy babát tettem volna a már felsoroltakon kívül; busszal voltam először a Balatonnál a nagypapámmal és a testvéremmel Balatonlellén (?); amikor megláttam a 'magyar tenger'-t, a legnagyobb meglepetésemre a hajók voltak; 40-féle hal él a Balatonban: 'harciasak', 'békések' felosztásban; másodikos koromban még nem néztem mikroszkópba, de már tudtam mi az ebihal; és ha rámcsimpaszkodna egy pióca, nem szabad rémüldöznöm, vagy letépni, hanem benzines vagy petróleumos ronggyal kell elkábítani, mert akkor könnyen lepottyan – megj. most: honnan a csudából van egy gyereknél (!) strandon (!) rongy (!) és benzin/petróleum (!); a szúnyogcsípések a Balaton parton elkerülhetetlenek, vakarózás helyett cseppentsek a rá citromlevet, ecetet; 8-féle vízi/gázlómadarat ismertem meg akkor a könyv segítségével: „gólya, szürkegém, tőkésréce, kanalas gém, kócsag, bölömbika, vadlúd, sirály” – ez utóbbit amikor megláttam, nagyon megdöbbentem, mert én addig nem is gondoltam, hogy ilyen madár élhet az országunkban…és hát a bölömbika értelmezésével is gondjaim voltak; megtudtam jó pár öreg balatoni halász időjárásra vonatkozó megfigyelést, és hogy csónak és ladik közt különbség van, na és a vitorlásoknak is több csoportja látható a vízen; kompon akkor nem ültem, mert nem ragasztottam a megadott helyre kompjegyet; kedvenc vízijárművem: – ha jól kiveszem rajzomból – a motorcsónak; vihar esetén sárga ill. piros rakétát lőnek fel, és gömböket húznak a jelzőrudakra – megj. most: ilyet is csak az idén láttam, pedig többször megfordultam azóta a Balatonnál; megfelelően színeztem ki a magyar, NDK, csehszlovák, lengyel és jugoszláv zászlókat, de a Magyar Vitorlásszövetségét fehéren hagytam – megj. most – ma sem tudom, milyen is az a zászló; megismertem mit is rejtenek a téli kifejezések, mint pl.: rianás, lék, fakutya, jégvitorla – de ez utóbbira nem emlékeztem; olvastam a kecskekörmök legendáját, kedvenc sportjaim: labdarúgás, futás, síugrás, korcsolyázás, kocogás – mára csak a síugrás maradt meg ezek közül kedvesnek; a 94. oldal totál betett nekem, ui. megtudtam, hogy egy Kultúrházban POPzenét hallgattam, a Pulzus eg(g)yüttes játszott…nos, itt most abbahagyom, mert őszintén megmondom nektek, hogy jelenleg fogalmam sincs, ki és miféle volt a Pulzus együttes – de ha így megjegyeztem a nevét, akkor tuti, mély benyomást tett rám pár száma…:-) :-)

Kapcsolódó könyv: V. Deák Éva: Felfedezem a Balatont

2010. augusztus 28.

folyt köv...

komment


süti beállítások módosítása