HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2010.11.09. 00:05 Gelso

még szeptemberben történt - 2010

 Gelso 2 hónapja 5 komment

…miután elláttam névvel 40 pálcikát, 31 korongot, festéket, a temperákat egyenként, kihegyeztem a színeseket, ceruzákat és még egyebeket, szemem jojózik, mehetek aludni – megint nem olvastam magamnak – „csak” esti mesét a fiamnak…

…megyünk a tesódért a suliba – szólt anya, bólintottam, hiszen Kuba ninc' ; anya felkapta a babakocsit, kiszaladt. Kész, jött értem, és egy kis szellő becsapta az orra előtt a kertkaput. Anya ugrálni és kiabálni kezdett, én integettem neki, jókat mosolyogtam és nevettem, hogy egyszerre ilyen bohókás kedve kerekedett; többször a hajához, zsebéhez kapott, aztán ugrándozott, botokkal próbálta elérni a kilincset, de eredmény szinc'…egyszer csak eltűnt; láttam, hogy egy bácsi mászik át hozzám a kerítésen, és kinyitja anya előtt a kaput…anya rohant hozzám, átölelt, csókolgatott, és ettől nekem még jobb kedvem lett, csak azon morfondírozom még mindig, hogy vajon anya arca mért úszott akkor könnyben, hiszen ott voltunk egymás karjai között, aminél ninc' isz jobb a világon…

egy hét élményei címszavakban:
hétfő – Huba elesett, fél arca lehorzsolva – természetesen az elsős lettem fénykép már másnap készült is róla; kedd: Kerény eldugja a cumisüveget, 2 egész óráig kutatom – szemetesbe rejtette; szerda: kizárt a szél az utcára, bent a kisebb fiam, a nagyobb meg a suliban vár – jött egy-ember, bemászott, és kinyitotta a kaput; csütörtök: szakad az eső – nem indul a kocsi; hétfő: Kerény eldugja a slusszkulcsot, ami miatt nem tudunk uszodába igyekezni, csak kb. fél órás késéssel – új rejtekhelye: lepedőnk alá sorban rakja kincseit: kiflicsücsök, bakugan kártya, fél pár fülbevaló, toll, vízipisztoly, cumi, és le sem merem írni: egy fél darabka fasírozott…; ma a lázmérő és a cumisüvegre való felső izé tűnt el cumival együtt, és még nincs meg…

És még hozzá kell tennem: a múlt héten hétfőn bezártak többünket a gyerekorvosi rendelőbe, kb. fél óra múlva tudtunk csak kijönni, a kicsi dugdosási hajlama pedig nem újkeletű, kezdődött a műanyag kanalak WC-be pottyantásával; a két tegnap eltűnt tétel még mindig nincs meg, egyelőre kifogytam az ötletekből és egy kicsit le is fáradtam…ez utóbbit tudom, hogy nem lehet :-)

komment


süti beállítások módosítása