HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2019.01.24. 22:47 Gelso

Pócs Tamás: Kultúrnövények ​1. (Búvár Zsebkönyvek) A trópusok termesztett növényei

Pócs Tamás: Kultúrnövények ​1. (Búvár Zsebkönyvek)

A trópusok termesztett növényei

kultnov.jpg

Sajnos bénaságom miatt a @kstimi Retro könyvecskék: Búvár zsebkönyvek kihívás-át nem tudtam teljesíteni, egész egyszerűen benéztem a végdátumot – de, sebaj, mert nem tudtam leállni és ellenállni. 
A Gy-i könyvtárunk tett egy nagyon jó, ill. húzást! SZEM ELÉ tette eme rég elfeledett, de nagyon hasznos, szórakoztató stb. sorozatot! Nyomban haza is hoztam párat már csak a lapozgatás kedvéért is. Gyerekkoromban gyűjtöttem a sorozatot, de voltak olyan részek, ami nehezebben voltak beszerezhetőek, vagy egész egyszerűen elkerültek. Ilyen volt ez is. 
Határtalanul érdekes olvasmány, ill. szemnek végtelenül pompázatos és érdekes. 
Visszavittem már a könyvtárba, de ki fogom újra hozni, mert a mostani alkalommal csak a lapozgatás volt a szándék, de a könyv ezt nem engedi! Olvasni is kellett! Nem jegyzeteltem, de valami fantasztikus felfedezés volt olyan növényekkel szembesülni, amelyek csak írásban, pl. nemrég hallottam a jamszgyökérről vagy olvastam a jakarandafáról, esetleg szóban, mint pl. ipekakuána, jöttek velem szemben – bár igaz, hogy most sok mindent meg tudunk nézni a neten – de akkor is jó élmény volt! Vagy már több éve ismert növényekről olvasni, pl. ananász, mangó. Nagyon ajánlom! Kiváló válogatás!

 

komment


süti beállítások módosítása