HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2016.05.26. 18:52 Gelso

Döbrentey Ildikó: A világ manó szemmel (Móna Manó mesék 1-3.)

Döbrentey Ildikó: A világ manó szemmel (Móna Manó mesék 1-3.)


mm1.jpg

Bármennyire is szerettem volna több csillagot adni, nem tudtam, mert nem igazán értettem meg a koncepciót.
Őszintén szólva – én nagyon untam.
Sajnos, nem tudtam kipróbálni az elsős fiamon, kedvem lenne hozzá, de szigorúan csak hangos olvasásgyakorlási céllal. Ellentétben a szövegekhez kapcsolódó feladatokkal, amelyek kisovisoknak valók. Már nagycsoportosoknak sem adnám, hiszen a testrészeket akkorra egy-két fokkal magasabb szinten kell tudni – nem fej-orr-száj-kéz-láb, hanem homlok, boka, térd, könyök stb.
A sárgarépás-hóemberes történet tetszett leginkább, általában nem kedvelem a lánc-és ahhoz hasonló meséket, de ebben most elviseltem.
A könyv szerkesztésével, vagy nyomtatásával voltak értelmezési problémáim: nem értettem a rózsaszínnel szedett szavak és betűk jelentését és jelentőségét.
A rajzokkal nem volt bajom, általában kedvelem a vízfestékkel készült illusztrációkat; kellően színesek az ovis korosztályú gyerekeknek, de szegény Móna Manó néha olyan csúnya, pedig kedves szereplő. (Nem értem miért, de mindig Móka Manónak olvastam)
Két dolognak örültem: a „kacsa papó” kifejezésnek, és a Mókamikit idéző „Ádehogy”-oknak…

@meseanyu Merítés-díj / gyermekirodalom (2015) c. kihívásához.

 

 

komment


süti beállítások módosítása