HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2016.01.26. 20:06 Gelso

Hermann Marika: Lucifer reggeli készülődése

Hermann Marika: Lucifer reggeli készülődése

luci.jpg

He-he, én azt hittem ezt a könyvet nem fogom szeretni, a szerző neve miatt.
Aztán láss csodát, nagyon kedves, nagyon elég, éppen annyi, amennyi egy kis bölcsis, kisovis macskának gyereknek kell.
Átértékeltem magamban a szerzőt Marika óvónénivé.
Szeretném, ha az oviban ilyen mondókákkal tették volna élvezetesebbé a gyerekeimnek a kézmosást (mosdóhasználatot) öltözködést, cipőfűző bekötését vagy éppen a szalvétahasználatot. Tetszett az újfajta ezelmentvadászni kenyérsütés témára.
Előítéléletemet levetkőztem…

Egy szót furcsállottam, a szappancsípést, (félre is olvastam először szúnyogcsípésnek) én nem használom, de attól még létezik? Ti mondjátok, hogy szappancsípés? Nekem a szappan(hab) csípi a szememet, de így, összetett szóként, még sosem hallottam… (tudom: oikos-reklám)

Gönczi Anikó rajzai nem minden esetben tetszettek – pl. a kenyérsütéses résznél az alsós olvasókönyvemre emlékeztettek, de a főszereplő macsek igazi Luciferi, és az egeres pizsijében vagy ahogyan a szilvalekváros kenyeret eszi, vagy ahol duzzog, igazán cukorfalat.


Szóval igen, tetszett. El sem hiszem… :-D

 (Most néztem utána itt a molyon miket illusztrált Gönczi Anikó, hát van köztük több tankönyv, akkor erre jól ráéreztem…)

 

 

komment


süti beállítások módosítása