HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2015.08.15. 18:32 Gelso

Jules Verne: A dunai hajós

Jules Verne: A dunai hajós

dh.jpg

 Könnyedén elolvastam, és örülök, hogy a gyerekkoromban – bár igaz, hogy nem olvastam túl sok Vernét – kapott kalandhangulatot megkaptam.
Egy rész – menekülés Iff várából a börtönből nem tetszett csak.
Könyvben korábban még soha, filmen többször is láttam. Koncz Gábort nem kedvelem, soha nem fogom megszokni és megkedvelni nyers, lenéző modorát. A kettőt összehasonlítva a könyv sokkal sokkal jobb és izgalmasabb, a filmet megérteni bonyolultabb és sokszor el is tér a könyvtől.
Tetszett a hazafias vonal a könyvben, ráébresztett, hogy minden népnek megvan az török áfiumja", és megvan a maga függetlenedési szándéka, amely igaz hazafiakat szül…
Tetszett a magyar tehetséges detektív alakja és regénybeli szerepeltetése, akit nem hagy nyugodni a hiányzó láncszemek felderítése, igyekszik rájönni a bonyolult eset nyitjára, nem bélyegez vkit csak azért bűnösnek, mert minden terhelő jel ellene szól, és nem utolsó sorban megérti a bolgár nemzet fiának függetlenedési ügyhöz csatlakozását, és a tőle telhető módon támogatja ügyük sikere érdekében.
A filmet a könyv felénél néztem meg, és megállapítottam, hogy már addig sokkal inkább eltértek a könyvtől, de ahogyan haladtunk előre a filmben egyre inkább ez volt tapasztalható.
Pedig a könyv jobb.

A könyvet @Balázs_Erőss Két csodálatos írótól, Jules Vernétől és Fekete Istvántól… kihívás teljesítéséhez olvastam.

 

 

komment


süti beállítások módosítása