HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2014.09.24. 17:46 Gelso

Csukás István: Madárvédő golyókapkodó (Pom Pom meséi 5.)

Csukás István: Madárvédő golyókapkodó (Pom Pom meséi 5.)

madarvedo-golyokapk.jpg

 

Régen nem láttam elejétől végéig Pom Pom rajzfilmet, és most nagyon elkezdtem vágyakozni rá. Hála istennek nem egy lehetetlen vágy, mert van itthon pár dvd, és a gyerekek is szívesen elnézegetik Picur és szőrmók Pom Pom meséit.
Annyira jó fej lehet ez a Csukás István… én még csak a tévében láttam vele riportokat, de olyan jó lenne egyszer, ha meghívná a könyvtár és el is jönne és szabadságot is kapnék, és hallhatnám élőben is, amit mesél… és és és …
Mert szerintem ő bármit kezd is el mondani, annak mesélés lesz a vége…
Bármilyen hihetetlen, nem emlékeztem a Golyókapkodó történetére – jól szórakoztunk rajta, és engem nagyon meglepett, hogy milyen jóságos hanggal, ill. hangnemben védte a madarakat. Már csak emiatt is megérné megnézni mihamarabb a rajzfilmet.
Ennél a résznél pedig cinkosul egymásra néztünk és kuncogtunk a kisebbik fiammal, mert ugyanis annyira el tudom képzelni, amikor visszakézből így reagál az óvónénijének… ;-)
"Madárvédő Golyókapkodó elmosolyodott.
– Már ki is találtam! Itt ész van ám, nem szilvalekvár! – bökött a homlokára, és elrepült."
Végigolvassuk az összes kötetet – szerintem.

komment


süti beállítások módosítása