HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2014.05.05. 20:10 Gelso

Bret Easton Ellis: A vonzás szabályai

Bret Easton Ellis: A vonzás szabályai

vonz.jpg

hát ez a könyv nem sokat ér…
nem találkozik ízlésemmel, már én csak ilyen konzervatív vagyok
hiába, hogy magasra hevülő szenvedélyek vannak benne, mégsem tudom sokra értékelni, mert nem hiteles számomra az efféle ad hoc jellegű szerelem vagy szenvedély.
milyen már az, hogy vágyakozom egy érzelmileg hozzám tartozó emberhez, és közben mással fekszem le, szexelek csak úgy, unalomból, mert nincs jobb dolgom…
milyen már az, hogy buliból buliba megyek, mert bár nincs kedvem, és nincs is sok értelme, még sincs kedvem a fejem törni más programon…
milyen már, hogy vágyakozom egy lányra, és közben egy fiúval megyek el… – bár lehet, hogy ez sokszor előfordul, csak nekem nem normális?
tetejébe mindenkinek a drogok széles skálájából valamelyikkel van elfelhősítve az agya…
nekem ez nem érték, nekem ez nem irodalmi alkotás, nem is tudom igazán mire értékeljem?
már írtam máshol is, az én életem sosem volt ilyen, sosem kellett azon törnöm a fejem mit csináljak unalmamban – mert sosem unatkoztam…
negyven körül még nem néz vissza az ember, de sosem éreztem ennyire hiábavalónak és céltalannak az életem, mint ezek itt a könyvben valahányan…

haragszom egy kicsit magamra, mert van egy olyan jó szokásom, hogy nem olvasom el a fülszöveget, de azt hiszem, hogy ennek a könyvnek az esetében ezt sajnos, hogy elmulasztottam – sokat segített volna…
sok hiába való időt megspóroltam volna, és ehelyett vmi sokkal értelmesebb olvasnivalóval szórakoztathattam volna az időmet

és még valami, ennyi érdektelen embert egy helyen…!
az egyetem Amerikában ezt jelenti? odajárunk, de inkább az órák mellé, és ha úgy alakul, rántunk a vállunkon és egyik nap még költészet, másik nap meg szobrász szakosak vagyunk???
az egyetemisták közül ritkán olvastam, hogy bement volna vki is az előadásokra, ha véletlenül be is mentek, akkor meg a tanár nem volt sehol, ill. belőve/bekómázva/berúgva…stb. kitudja? leledzett a szobájában…

nekem nem érték a linkség, a céltalanság, az értelmetlen időtöltés, az unatkozás, mások átvágása, félrevezetése, a játék az érzelmekkel, a szülők lenézése, nem tisztelése és az orgia sem…
emiatt sem tartom irodalmilag nagy valaminek ezt a könyvet
– bár gondolom, pont emiatt tartják annak, a szabadszájúsága miatt – de azt hiszem, nem ez volt az első ilyen témájú könyv, ami megrengette a világot….

nem éri meg kinyitni…

 

komment


süti beállítások módosítása