HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2013.04.22. 22:54 Gelso

Wolf Harranth: Misu és a tengerész

Wolf Harranth: Misu és a tengerész

misu.jpg

Nem tudom, mennyire működik ez a „terápia” a félénkség leküzdésére és a bátorság fokozatos kialakítására a kisgyerekekben, de elképzelhetőnek tartom. Főleg a kiemelkedő fantáziával rendelkező gyerekeknél.
(a kicsi nálunk meg is ígérte, hogy már nem fog félni a sötétben…)
Az, meg hogy kinek a képére fogja ezt a „barátot” formázni, a gyerekeken múlik.

A végére megkedveltem a könyvet, bár valójában nem is tudtam, amikor kivettük a könyvtárból mire is számíthatok, és nem is számoltam ezzel. Azt hittem, inkább, hogy egy tengeri kaland fog következni, de nem!

A szöveg sem valami nagy valami, de van benne egy jó kis szójáték:
"Misu bólint, és kezet nyújt búcsúzóul.
-Látsz majd engem? – kérdezi.
– Egészen biztosan!
– És integetsz?
– Becsületszavamra!
Micsoda tengerészszem! Te vagy az én legkedvesebb tengerészem! – suttogja Misu. – Az én első és belső jelzőmatrózom."

A rajzok kedvesek és számomra nagyon kifejezőek. Gaál Éva rajzai.

komment


süti beállítások módosítása