HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2013.03.11. 23:38 Gelso

Kende Sándor: Lusta Emmi és az indián (Lusta Emmi 1.)

Kende Sándor: Lusta Emmi és az indián (Lusta Emmi 1.)

l-emmi.jpg

Hát, bajban vagyok…
Nem tudok nagyon jó értékelést írni. Annál is inkább, mert nem ragadott magával.
Jó kis mozgalmas, kalandokkal teli „élménybeszámolót” vártam a nyárról; az utolsó, még általános sulisként eltöltött nyári szünetről.
Ehelyett kaptam egy zűrzavaros nyarat, pár kamasszal, akiknek lennének kalandjaik, de zűrzavaros akadályok merülnek fel a kalandjaik viharos beteljesülésében.
Sajnos, a jellemek sem voltak egészen tisztán kidolgozottak, az író csapongott egyik szereplőről a másikra – mint egy kamera, láttatott, de közben átcikázott a másik szereplőre – arról is megtudtunk vmit, de máris egy harmadikat, egy következőt vett a fókuszába.
A Lusta Emmi és az indián a Lusta Emmi-könyvsorozat első része, emiatt vártam volna talán nagyobb hangsúlyt fektetni a szereplők bemutatására, pici háttértörténetére, hogyan ismerkedtek meg, hogyan lettek barátok, milyen közös kalandjaik voltak már korábban, hogy lettek közösség, nekem hiányoztak a sztorizások, szükségem lett volna több ismeretségre, a gyereket szerettem volna jobban megismerni, gyengéiket, erősségeiket, pozitív oldalukat, kötődéseiket – szóval számomra, olyan volt ez az egész, mintha pár sorban megismertem volna a szereplőket, kiderül, hogy nyár van, akkor már egy ilyen kisközösségnek muszáj kalandokat kieszelni – ezek között is voltak jók, a közös kocsijavítás, a horgászszerencse, vagy a szülés, de az őrült költőtől, vagy a rágógumis kalandtól, a rosszindulatú nagyapától frászt kaptam… Lusta Emmi-sorozat, de Pirókát inkább látom főszereplőnek Emminél – pl. itt is csak utalásokat lehet érezni a két lány közti ellentétre, nem volt ez tisztázva feketén-fehéren…
Ez a sorozat első része, és bár minden Kende Sándor Delfin könyvek közt megjelent kötetet olvastam, ez vhogy annak idején kimaradt. Kár, mert jó lehetett volna akkor és egyben – megismerkedéstől a szerelem ébredéséig.
A többi Lusta Emmi-könyv mintha jobb lett volna… (?)
Sajnos nem került hozzám közelebb eddig az író, mert még a nyelvezete is körülményes, túlírt, bonyolult volt…

A könyvet @balagesh Ifjúsági kihívás Kende Sándor emlékére kihívására olvastam, két okból: 1/ csak ez volt a könyvtárban
2/ mivel hiányzott a sorozatból, akkor, gondoltam, ez egy jó alkalom a sorozat teljessé „olvasásához”
…igazából e három könyvén meditáltam: Fekete vakáció, Elárult élet és a A Szajna lánya c. novellásköteten, ill. @balagesh, te ismered ezeket? Érdekelne, és ha vkinek lenne jó véleménye/értékelése, az csak bátorítana a további Kende Sándor-olvasásban – a felnőtt Kende Sándor felfedezésében…

…és ez egy olvasás @Ciccnyog Nosztalgiázzunk, avagy olvassunk Delfin Könyveket! kihívására is…

komment


süti beállítások módosítása