HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2012.03.18. 17:21 Gelso

Varró Dániel: Akinek a foga kijött

Varró Dániel: Akinek a foga kijött

Még korszerűbb mondókák kevésbé kis babáknak

2012. január 27.

Karácsony óta vágyakozik rá Huba, és a pénteki író-olvasó találkozóra megleptem a könyvvel – fülig ért a szája, annyira örült – jó volt látni; jó volt látni az izgalmat, amikor szavalta Varró Daninak, és az még jobb, amikor odament aláíratni a könyvet, lelkesen mondta: Figyelj, itt másképp van, mint ahogyan én megtanultam…
Én is elolvastam egy buszúton a találkozó előtt, ezt is, azt is végigmosolyogtam, kinek ne jutna eszébe saját gyerekeinek ezen korszakából az ezernyi emlék?! Nekem igen,
Ezek tetszenek nagyon: Pénztárcanyitogató, Katonadolog, Pakolgató, Patentolgató, Csikizgető, Szappanbuborák-fújogató, Tiltogató…
…meg az, hogy nem idiótán gügyögő, kedves, aranyos, hanem egy játékos felnőtt játékos szavai arról, ahogyan látja a kisgyermekének fejlődésének, növekedésének, közös életüknek pillanatnyi momentumait…

 

Karcok és emlékek:

(Kis)fiam kedvenc könyve, így kérte a fotóbeállítást (anyától)…

 

Huba elszavalja Varró Daninak a "nyitva előttem a pénztárca…" kezdetű verset…

Készült: 2012. A január 27-én a Goloka Teaházban Gyöngyösön, ahol előadó volt Varró Dániel, de itt most nem ő volt a lényeg, Huba hátánál ül, és már nem fért rá a képre… :-D

A képet különös tekintettek címzem húgomnak, @BabusM-nek, akinek elfelejtettem szólni, hogy lesz ez a program, és elfelejtettem meginvitálni oda magunkkal…
nagyon szánom-bánom…

 

Reménylem, nem gyomlálja ki a moly ezt a kedves ráadás karcomat…

Az eddigi képek és esemény megkoronázója, nem sejtettem, hogy ennyire fontos ez Hubának… :-)

2012.01.27.

  

Ez alapján az újságlap alapján kezdődött Varró Dani rajongása kisfiamnak;
…impregnálva, hogy a szavalóverseny izgalmait kibírja, és most már alá is írva, eltéve így méltán az utókornak…
2012.01.27.

komment


süti beállítások módosítása