HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2012.03.18. 17:14 Gelso

Szalai Lilla (szerk.) Karácsonyi mesék

Szalai Lilla (szerk.) Karácsonyi mesék

 

2012. január 6.

Nekem tetszett ez a válogatás, és a kisfiam is élvezte, akinek felolvastam a téli szünet napjaiban; engem nem zavart, (igaz, fura,) hogy mesekönyvben három komoly vers is helyet kap, de a mi esetünkben ez jól jött ki, mert kötődött mindhárom a tavalyi karácsonyi osztályműsorhoz, ami engem személy szerint nagyon – könnyekig – meghatott, egészen pontosan Dsida Jenő: Itt van a szép karácsony ill. Ady Endre: Kis, karácsonyi ének c. gyönyörű versei kaptak helyet a könyvben, és a Mennyből az angyal is jó, hogy kéznél volt. Ezek a történetek tetszettek: leginkább az első: Móricz Zsigmond: A haragos hóember a gyerekkori havazós, téli estéket juttatta eszembe, amikor még többször is előfordult, hogy hógolyózunk, és Kosztolányi Dezső: Az angyal – nagyon meghatott, ill. B. Radó Lili: A három fenyőfa története is gyöngéd érzelmeket kelt, és Tilly Gabriella: A karácsonyfa története – reméltem, hogy nem a már ismert Andersen-történet lesz, és jó, mert nem az lett, sokkal okosabb ez a kisfa, mint az anderseni történetben. Móra Ferenc: Tél Apó haragja-t már ismertük, Mentovics Éva: Mióta van csillag a karácsonyfák csúcsán? is szerethető, legkevésbé kötött le bennünket az utolsó: Bakó Éva: Kutyaszánon.

Két apró szerkesztési hiányosságot szeretnék megjegyezni:
1/ A tartalomban nincsenek a szerzők kiírva, csak a művek címei – ez nem szerencsés…
2/ Az oldalakon a szövegek szemnek nem kellemesek – lehet, hogy apróság, de a „sorkizárt parancs”-ot nem alkalmazták, így nekem olyan kesze-kusza emiatt ez a könyv – én a karácsonyhoz, mint meghitt ünnephez illőnek találtam volna a rendezett, harmonikus nyomtatási képet – a könyvnek ugyanakkor gyönyörű, szép, fényes, fehér lapokon a régies mesekönyvek rajzaira emlékeztető illusztrációk – illusztrálta: M. Nagy Szilvia – vannak, szóval emiatt kicsit értetlenül maradtam…

És még egy: Mi az a lametta?
__________________________
Az alábbi kihívásokhoz olvastam:
1/ Karácsonykor ott várt rám a fa alatt
2/ Nna, mit hozott a Mikulás és/vagy Jézuska?
3/ Ajándékkönyvek olvasása
4/ Olvassunk meséket!
5/ Magyarok előnyben

 

Dsida Jenő: Itt van a szép karácsony a Kormorán előadásában.
https://www.youtube.com/watch?v=mm2vmUjULcc

…tavaly a karácsonyi műsorban nagyon megható volt, ahogyan a meghatott kisgyerekek elénekelték a szülőknek, nagyon tetszett…

idén nem kaptunk karácsonyi műsort…

komment


süti beállítások módosítása