HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2012.03.18. 08:39 Gelso

Lázár Ervin: Öregapó madarai

Lázár Ervin: Öregapó madarai

2012. január 28.

Véletlen találkozás ez a könyv, férjem gyerekszobájában bukkantam rá, miközben gyerekeimnek való olvasmányok után kutattam… és vele együtt régi érzések ébredtek fel, nosztalgiáztam… bár ilyen formában a könyvet még nem olvastam, de a tartalma 80%-ig ismert volt – talán egy alsós olvasókönyv tartalmazhatta a benne lévő történeteket, azoknak részleteit, mert a történetekkel visszaszálltam az időben, a régi osztálytársaim közé, amikor egyikünk a másik után olvasott, és felidéződött bennem a tanórák menete, ki hol ült (már nem emlékszem), osztálytársaim hangja hangos olvasáskor, a tanterem berendezése, a zöld tábla a falon, a folyosó, körtáncok az udvaron, akadályverseny fegyveres erők napján, számháború madarak fák napján… olvastam és tisztán emlékeztem Öregapó meséire a kakukkról, a padlás baglyairól, a bogarakat karóba húzó tövisszúró gébicsről – ennek a madárnak a nevét azóta sem felejtettem el –, a kereplős seregélyriogatásról, de legfőképpen doktor Hertelendi Róbertről, a beszélő seregélyről…még máig hallom, ahogy xy osztálytársam olvassa hangosan a címet: "Doktor Hertelendi,a seregély"
Nagyon kedves könyv, kár, hogy alsós koromban nem került kezembe.

Szeretnék látni én is egy lappantyút…
Nem tudtam, hogy a gyurgyalagot – gyurgyóka-nak is nevezik, a kis őrgébics pedig szőriszarka, és én eddig úgy tudtam, hogy az ökörszem a legkisebb madár itthon – de nem, mert a királyka (de az meg ugyanaz). A madarak vadászterülete a revír. És hogy a gólya mindig nyújtott nyakkal repül, míg a szürkegém nyaka repülés közben S alakban meghajlik.

A legszebb madarak számomra pedig még mindig a gyurgyalag, a gólya és a piciny énekesmadarak… meg a gyönyörű vízimadarak…

___________________
Kihívásokra:
1/ Dömdödöm – olvassunk Lázár Ervint! (1.)
2/ Magyarok előnyben

 

 

-Megint tessék tartani seregélyt – mondta Gyuszkó
– Nem tartottam én – válaszolta Öregapó – csak éppen itt lakott… De én már másikat nem akarok. Majd ti. Nektek még lehet seregélyetek.
Hallgattunk. Néztük a levegőben bűvészkedő gyurgyókákat, és elszomorodtunk. Tudtuk, Öregapó, most arra gondol, hogy ő nemsokára meghal.
Kedves Öregapó, milyen jó, hogy a szomorúságtól sem óvtál bennünket…

23.o.

Gelso http://moly.hu/karcok/136334

ez a könyv a férjemé volt, és amint látom, esernyő volt a jele az óvodában…

 

 

komment


süti beállítások módosítása