HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2010.09.23. 13:11 Gelso

Huba mondatai az iskoláról - osztály

2010. szeptember

"anya, ma lett egy új barátom: Ágika a neve..."

"anya, ma Peti is a barátom lett: K..lla Péter"

"Anya, Bolyhoska sosem jön már hozzánk? Pedig én jó kisfiú vagyok. Már volt Eriknél, Kornélnál, és ők sokkal rosszabbak, mint én vagyok..." "Bolyhoskát valamivel ki kell érdemelni, manapság meg csak kiszámolják, kihez kerüljön..."

"Ma megalapítottuk a Barátok Titkos Társaságát Marcival. /És kik lehetnek a tagjai?/ Akik szépen beszélnek, jól viselkednek, nem hazudnak, nem durvák, segítenek másokon. Holnap szólok is Petinek, nem akar-e tag lenni..." (a Brumi az iskolában c. könyv ihlette, ezt olvasta fel nekik akkor a napközis tanítónéni)

"Cilinder, cilinder - énekelgeti, cilinder, cilinder Ági..." (egy kislánynak elértette a vezetéknevét, és így ismételgette, nehogy elfelejtse, hogy itthon is meg tudja mondani a vezetéknevét...)

"Ma, Csabi is a barátom lett - elmagyarázta a sakkot. Anya, szeretnék valamikorra egy sakk-készletet; mondjuk születésnapomra" / "Mikulás vagy Karácsony hamarabb lesz" (felderül a szeme)

"Anya, Csabi nagyon erős sakkban, leütötte a királynőmet a parasztjával..." - bár én sakkozni nem tudok, de vitatom, hogy ilyen fordított erőfölény létezik...

Gelso 18 napja 4× kedvenc

a kisfiam most, 2010-ben kezdte az első osztályt, és a két tanítónéni megegyezett, hogy délutánonként, a lecke megírása után a napközis tanítónéni felolvas a gyerekeknek, ezzel is nevelni őket a könyvek szeretetére; ez volt az első könyv, amit felolvastak nekik…:-)

Kapcsolódó könyv: Bodó Béla: Brumi az iskolában

Ezt én szúrtam be, október 1-jén történt:

…csütörtökön este fél kilenckor nagyobb kisgyerekkém az étkezőasztalon nyitogatta az ének könyvét, és hozta az ezeréves fafurulyámat, hogy tanítsam már meg neki az egyik éneket furulyázni, mert már egyet az egyik kislány elfurulyázott az iskolában; megtanítottam neki az egyszerű szó-mi-re épülő Koszorút… elmondhatom, elég szépen sikerült is neki elsajátítania: szép -ket fúj, és szépen kitartja a -kat a titi-khez; elégedett volt – és én is, hogy így sikerült első kézbevételre…persze a kisebb kisgyerekkém folyamatosan ott téblábolt az asztalnál, és hol a régi fafurulyát, hol az újabb Yamahát csente el… másnap, reggel fél 7, suliba indulás nyugis reggele – a két kisporonty sárga fürdőköpenyekben az asztal körül fújják a furulyát, az egyiknek mindegy mi, de fülig ér a szája, a másik pedig a tegnap este megtanult dalt, nagyon összpontosítva, rám figyelve: Anya, kihallottad? – hát így ébredtünk mi arra, hogy Ma, Október 1-jén a Zene Világnapját ünnepeljük… :-)

"(október 6-i) ünnepség - nekem nagyon megható volt - majdnem elsírtam magam rajta - miért? mert meghaltak...

"anya, miért vannak háborúk? és egyből kettő is...?"

 

2010. október 13-án szalad a fiam a suliban hozzám, kezében integetve egy zöld mesekönyvvel. "Képzeld, anya, beiratkoztam az iskolai könyvtárba! Most már bármikor bemehetek, csak tanítónéninek kell szólnom előtte, és azt választhatok, ami nekem tetszik, hazavihetem, és ott lehet, amíg csak el nem olvasom…"
ragyogó szem, boldog mosoly – este pedig még hozzátette: "…anya, olyan jó érzés a lelkemben, hogy beiratkoztam a könyvtárba…"
:-)

 

Kapcsolódó könyv: Paulette Bourgeois – Brenda Clark: Franklin és a felelősség

 2010.11.08.

Huba kiselsősként mindent elolvas, ami körötte le, fel, ki stb. van írva. Ma az uszodában: – „Anya, az ott el van írva!”
– „Melyik az a szó?”
– " Mos-dó – mert azt úgy kellene írni, hogy moZS-dó, így hallani…
mondta teljes meggyőződéssel…
… :-)

Ez még valamikor szeptemberben történt; Hubát a napközis tanítónéni megdícsérte, szóban is, írásban is, kapott állatfiguranyomdát az üzenőfüzetébe, mert jószívű volt. "Az volt, hogy több Túró Rudit kaptunk, és a felesleget kisorsoltuk. És én szerencsés voltam, mert engem kisorsoltak, és nekem jutott; de Marcell elsírta magát, mert neki nem jutott, és én elfeleztem vele az enyémet".

 

 

komment


süti beállítások módosítása