HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2018.10.08. 23:26 Gelso

Nicholas Sparks: Szerelmünk ​lapjai (Szerelmünk lapjai 1.)

Nicholas Sparks: Szerelmünk ​lapjai (Szerelmünk lapjai 1.)

nb.jpg

Nagyon elcsépelt lennék, ha azt írnám: gyönyörű és csodálatosan szívközeli? Igen. Akkor is, ha azzal folytatnám, olyan őszinte és intim, mint a naplók – de hát ezzel sem írok le újat, hiszen ez a regény Allie és Noah életének lapjai… az ember saját naplójának nem hazudik… 
Elcsépelt maradok, mert most annak jó lenni – sok érzelem, két fiatal és/vagy két idős nem mindennapi történetének olvasása után, a legjobb csak elcsendesülni és elmélyedni az olvasottakban, gondolatainkban, elmerengeni életünkön. 
Allie és Noah olyan életet éltek, amellyel méltán állhatnának őket a mai és a későbbi házaspároknak követendő példaképekként.

A csodálatos szerelmi történeten kívül rájöttem, miért lenne érdemes időt szakítani a naplóírásra, Noah nagyon frappánsan elmondja a naplóírás lényegét: „Ha nem lennének meg a naplóim, azt hinném, csak feleannyit éltem, mint valójában. Életem több, hosszú időszaka eltűnt emlékezetem süllyesztőjében. Most is olvasom még naplóimat, és azon tűnődöm, ki is voltam én, amikor azokat a sorokat írtam, mert nem emlékszem életem jó néhány eseményére. Vannak időszakok, amikor csak ülök, és azon töröm a fejem, hová lettek azok az emlékek.” (145.) 
Noah csodálatos férfi és férj lehetett, és nagyon oda- és ráfigyelve ismerte és szerette meg az egyetlen általa szeretett nőt, Alliet. „Érdekesek ezek a levelek, mert amikor átnézem őket, rádöbbenek, hogy a romantika és a szenvedély bármely korosztály számára lehetséges. Most, hogy látom Allie-t, tudom, hogy soha nem szerettem őt ennél jobban, de a leveleket olvasva is rájöttem, hogy mindig ugyanezt éreztem.” (151.) 
Fiatalon biztosan nagyon odalettem volna ennyi szerelem és odafigyelés láttán, most, amolyan középkorom felé közeledve, túl pár tragikus életelédgördítette buktatókövön, igazából a kettejük közti harmónia, és a kettejük – furán hangzik, de ilyennek érzem – magas minőségű, mondhatni prémium élete lehet(ne) egyfajta mérce, vagy követendő példa.

@b_anett95 Nicholas Sparks kihívásához ez a második olvasásom.

„A versek, szerinte, nem azért születnek, hogy elemezzék őket; inkább azért, hogy másokra magyarázat nélkül hatást gyakoroljanak, megérintsék őket, anélkül, hogy megértenék.” (69.)

 

komment


süti beállítások módosítása