HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2016.04.26. 23:45 Gelso

Beck Andrea: A Tündérek kalendáriuma (A Titoktündér 5.)

Beck Andrea: A Tündérek kalendáriuma (A Titoktündér 5.)

tunderkal.jpg

 Nekem ez egy aranyos, kedves, jószándékú, szeretetteljes könyv. Ezt fontosnak tartom első helyen kiemelni. Sajnos nem ismerem Beck Andreát, de megértem azokat, akik rajonganak érte – azt hiszem, én is szeretném megismerni. Úgy érzem, jó ember lehet. Jó ötletnek tartom ezt a „Titoktündéresdit” is. Kell ez manapság a gyerekeknek – annyi negatív hatás és problémás hatás éri őket mostanság, hogy úgy érzem, szükségük lehet az ilyen pozitív gondolkodásukat, önbizalmukat növelő írásokra.
Kedves fiús szülők, ne tévesszen meg benneteket a tündér szó! Engem majdnem félrevezetett, de szerencsére hazavittem a könyvtárból, és a gyerekeim, akik fiúk, most őszintén sajnálják, hogy visszaviszem, mert csak pár történetet olvastam fel nekik a könyvből – tényleg tesztelési céllal, és nem számítottam rá, de bejött nekik!
Nekem tetszett a könyv nagyságát nézve a naplós nagyság, sok helyre befér, magaddal vihető, vékony, tartós, kívül belül tetszetős, tartalmas. A mostanában olvasott „jótanácsokat” tartalmazó könyvek közül ez bizonyult eddig a leginkább tartalmasnak, hasznosnak, segítőnek. A teljesség igénye nélkül tetszett a gyerekeket idegenektől megóvó rész, a füllentős, kifejezetten tetszett a más a hibás – ezen meg is hatódtam, mert egyértelmű lett számomra, hogy semmi számítás, semmi praktika és egyéb üzleti érdek nem húzódik a háttérben, csak a szeretetből és jószándékból érkező törődés, segítő szándék (33-39. old). A gyerekeknek a lufis tetszett, a lustálkodós és a félelmet beszippantó porszívó. Jó ötletnek tartom a titoktündérek „faját” – az őrangyalok világibb változatai – ha probléma terem egy gyerek körül, vagy veszély fenyegeti, azonnal ott teremnek, buborékot vonnak köréjük, és megvitatják a konfliktushelyzetet. Egy-egy ilyen beszélgetés során tényleg önismeretük gyarapszik, személyiségük gazdagszik, módosul gondolkodásuk, különböző dolgokhoz való hozzáállásuk. Sok fontos dolgot találtam benne.
Láttam, hogy van több része a Titoktündér sorozatnak, népszerű is a könyvtárunkban, a könyvtárosnéni elmondása alapján.
Én csak ezt a részt tettem magamévá, elsősorban a Merítés-díj / gyermekirodalom (2015)-hoz olvasás végett – szorít az idő; másrészt nem akartam besokallni és megcsömörleni, ha minden részt magamra zúdítok, jól jönnek a jó tanácsok máskor, és fokozatosan. Az ötlet és a kivitelezés tetszik. Igényes a külső és a tartalom is. Szimpatikus az írónő. Biztosan el fogom olvasni a többi részt is, mert figyelemre méltónak tartom mind a könyvet, mind a kezdeményezést, és feltétlenül hasznosnak.
Gyerekek és szülők figyelmébe egyaránt ajánlom. Ha szembejön veletek egy polcon, ne hagyjátok ott!
A rajzokat, Mácsai Mária illusztrációit, nagyon kedveltem, a három gyerkőcről az„Egyszervolt hol nem volt, az ember” rajzfilmsorozat jutott eszembe.
Újraolvasásra érdemes könyv. Szülő- és gyerekesegítő.

@meseanyu Merítés-díj / gyermekirodalom (2015) c. kihívásához.

http://www.beckandrea.hu/A-szerzorol

 

komment


süti beállítások módosítása