HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2013.03.26. 22:48 Gelso

Fehér Klára: Én sose kapok levelet

Fehér Klára: Én sose kapok levelet

sose3.jpg

(Ebben a kiadásban olvastam)

Én ebben a kis történetben most picit csalódtam.
Nagyon nem tetszett a megfogalmazás, nagyon általános iskolás olvasókönyv „íze” volt. Szerettem volna, ha tetszik, mert a kisfiamnak olvastam fel, ízelítőül, hogy majd milyen jó lesz a többi könyve is – neki éppenséggel tetszett, de ő is megjegyezte, hogy túl sok benne a szóismétlés, túl sokszor írják le egy oldalon az és kötőszót…
Számomra olyan unalmas volt, és egyhangú, és nyomasztó, mint amilyenek a nyárvégi, suli előtti napok – amikor már nem esik jól vakációzni, önfeledten játszani, mert már ott kopogtat a könyvekkel teli iskolatáska…a küszöbön álló iskola elszorítja a torkot, aggasztóan feszült pillanatokat okoz – de ugyanakkor boldog is – ugyanezekért – hiszen az a pár önfeledt nap még a miénk, és azért megpróbálunk nem gondolni a sulira, csak a nyárra…
Valahogy ezek az érzések keringtek bennem, bár nagyon tetszett az, ahogyan Zsoli új levelezőtársra lelt, és tetszett az élményekkel teli levél is, amit kapott… És tetszett az is, ahogyan egy kisgyerek, azaz Zsoli, példát tudott venni a testvéreiről, amit egy alkalmas pillanatban ő is hasznosíthatott, gyakorolhatott…
Érdekes volt régi, még általam sem átélt "korszak"ról olvasni: egy egész nyár a Balatonon anyuval – na, hát ilyet mi már nem engedhetünk meg magunknak sosem…sajnos, saját nyaralóban, ahol anyu főz, kútból folyik a víz… Szóval régen volt ez…

Úgy emlékszem, hogy a a Lesz nekem egy szigetem-et már olvastam gyerekként, így attól most többet, ill. legalább azt az érzéseket, benyomásokat várom…ez a könyve fog soron következni Fehér Klárának.

A könyvet @JeffiOlvassunk Fehér Klárát! kihívására olvastam.
(1. ifjúsági)

sose.jpg

(De ez a gyerekkoromból való kiadást - ezt vehettem (volna) ki a könyvtárból, ha eljutottam volna addig...)

A Balaton tükrén fehér vitorlák siklanak, könnyen, mintha lepkék vagy virágszirmok volnának…

7. oldal

-Ez a kisfiú nem ért magyarul.
-Miért, beteg?-kérdezte Zsoli.
-Dehogy beteg. Német.
-És attól sír?

17. oldal

komment


süti beállítások módosítása