HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2011.11.09. 12:00 Gelso

Pósa Lajos: Egyszer egy királyfi...

Felolvastam a kisfiamnak három részre szedve esti meseként. Sajnálom, (de meglehet én vagyok a tájékozatlan) a címe nagyon, de nagyon félrevezetett – én egy gyerekkori éneklős mesére számítottam: http://egyszervolt.hu/dal/kolompos-egyszer-egy-kiralyfi.html
de a Világszép Nádszálkisasszony meséjét kaptam.
Annyira nem nyűgözött le, és nem ragadott magával, benne volt a bűvös hármas szám, a három anyóka, a három aranyhajszál, a három nádszál, a parazsat evő paripa, aki a gondolatnál is gyorsabban száll, a sokfejű sárkány, és volt benne egy elég balfék királyfi, aki hegyeken-völgyeken átalmegy azért, hogy megszerezze a „Világszép, világjó” leányzót, de olyan kíváncsi, hogy a lova tanácsa ellenére víznélküli helyzetben vágja föl bicskájával a szélső nádszálakat…így két gyönyörű nővel lesz kevesebb a földön… de hogy aztán még egyedül hagyja ott egy fa tetején kedvesét, hogy akárki gonosz martalékává váljon… – ezt persze mi csak túlizgultuk, természetesen a királyfi visszatért nagy csinnadrattával, üveghintóval és egyebekkel, hogy méltón vezesse szíve hölgyét szülei elé… de én, ha férfi lennék, biztos nem hagynám már többé magára azt a gyönyörű szép leányt, akiért a fél világot bejártam, és az életemet majd'odaadtam…
na, mindegy – minden jó, ha vége jó – a fiamnak tetszett, én meg dúdolgatom magamban az "Egyszer egy királyfi, mit gondolt magába" dalocskát…és eszembe jut, hogy annak meg kosárfonó lánya jutott – hát hiába kérem, a királyfiaknak sem mindig egyformán jár ki a szerencsébül…

PS.: Amúgy, ha én lettem volna a királyfi, nem mentem volna tovább a Fényes Nap leányától, Rózsaképű Hajnaltól, aki egy "Tündöklő tünemény" és "Rózsát nevet szája", "Bíborköntösben jön" eléd és "Hosszú arany haja húzódik utána"; viszont olyanra képes, amire senki más a földön: "Sugarat hajtogat, Körbe, karikába. Hajaszálán függő Szelencébe zárja" – szóval én egy tapodtat sem tágítottam volna onnan, amíg nekem nem adja kezét, és mond igent…
Na, jól van, nekem is tetszett…

 

 

komment


süti beállítások módosítása