HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2011.11.11. 09:26 Gelso

Janikovszky for ever esemény olvasásai és értékelései - 2. rész

Janikovszky for ever esemény olvasásai és értékelései - 2. rész

 

Janikovszky Éva: Már óvodás vagyok

http://moly.hu/ertekelesek/857367

 

Ez a második könyv, amivel Janikovszky Éva megbőgetett… Nem magam sajnálom, most jó (volt) sírni…
Mosolyogva kezdtem el olvasni, és fel is ötlött bennem, hogy én is ilyeneket fogok felidézni, mint amivel a könyv kezdődik, hogy mi is kikkel, mindig a szokásos emberekkel, futottunk össze korán reggel negyed és fél hét között, amíg kísértem a nagyobbik fiam az óvodába. Sötét volt még, és vékony a holdsarló, amikor megszólalt a kisfiam: "Látod, anya, az én mosolyom is olyan, mint most a holdé…", minden reggel jött a bolt melletti lépcsőn egy fekete ruhás középkorú nő, aki sosem mosolygott, túléltük a csaholó kutyasort, a legvadabbul ugató vizslát, az orgonasort, ekkor kanyarodott rá a hármas útra a pillangós busz még üresen, (és itt csatlakozott hozzánk később már Esztike;) átmentünk a zebrákon, megszámoltuk az új kocsikat a használtautó-kereskedésben, odaértünk a spárhoz, itt szembejött sietve a fehér ruhás, fekete bajuszos festő, a bolt előtt 3-4 csatlakozásra váró, cigiző dolgozó, mindig köszöntünk egymásnak, bár egyikünk sem ismerte a másikat; néha akadt, aki pénzt vett fel a közeli automatából, mi közben kidobtuk az üvegeket, műanyag palackokat a szelektív gyűjtőbe. Félrerúgtunk pár szem diót, és már oda is értünk az óvodába, aminek járdáját minden reggel sepregette Dodi bácsi az elmaradhatatlan kisrádiójával a nyakában, és jó reggelt helyett, jó éjszakával köszöntött bennünket… így értünk az oviba, egyszerre léptünk be a kerítésen a biciklivel érkező Aranka óvónénivel, és vetkőztettem le elsőként odaérkező kisfiamat finom kávéillat közepette…
Igen, ez természetes, hogy ha valaki már anya, elsőként a gyermekével kapcsolatos emlékek idéződnek fel…

De aztán más is megtörtént, amikor a piros hajú kislány felbukkant a könyvben, ill. ott bujkált a harmadik oldalon, és a szomorkodó Daninak azt a feladatot adta az óvónénije, hogy próbálja őt megvigasztalni… Dani egyből megfeledkezett szomorúságáról, és közeledett a kislányhoz…
Én lettem az a kislány hirtelen…
Nos, hát én sem szerettem óvodába elmenni, én is az anyukámmal szerettem volna menni, de volt nekem egy Danim Petim, egy göndör, tejfelszőke, búzavirágszemű Petim, aki játszani hívott, mellém ült a szőnyegen meseolvasáskor, daltanuláskor, vagy ha pl. dugóból készítettünk kiskakasokat; édesen foglalta nekem a helyet a reggelinél, ebédnél, a kis 6 személyes asztalkánál, kis pufók kezével befelé döntve a kis piros széket. Ámulva néztem, hogy tudja megenni a szilvalevest vagy a piszkeszószt, és mindig nekiadtam a pohár tejemet, vajas-mézes, vagy vajas-lekváros kenyeremet… Ő mellém ült, amikor vártuk a Télapót a csoportszobában, és bizonygatta, hogy ne féljek tőle, mert ő megvéd engem – bár én akkor még nem bíztam a szavában, mert az óvónéni ölében kötöttem ki, aki az ő anyukája volt… Később aztán együtt mondtuk a verset az anyák napi ünnepségen, jókat játszottunk kint az udvaron a fűzfa hűs árnya alatt. A következő években pedig már nem szaladtam el a Mikulás elől, hanem az ő kezét szorítva mondtam a verset együtt vele. Az óvodavizsgán ő volt a párom a táncban, fényképek is vannak ezekről…
Általánosba is egy osztályba kerültünk. A suliban elsőben ő gyűjtötte a legtöbb bélyeget, és a papírt a papírgyűjtésen. Minden évben farsangkor neki volt a legötletesebb jelmeze. Pl. a sárkány jelmezéhez negyedikben az egész osztály gyűjtötte az iskola tejes ill. kakaós dobozok fém fedőfóliáit…:-)
Másodikban ő játszotta a Kis Bicebócát amikor előadtuk azt az öregek napközijében, és ő lett a vegyes őrs őrsvezető helyettese… Ő volt az osztály jókedvre-derítője, csupa mosoly, csupa jókedv, csupa jószándék gyerek. Érdekes, hogy sosem ültem mellette.
Elsőáldozáskor vele készült közös fénykép.
Rajgyűléseken egymás mellett készítettünk ajándékokat a testvérosztálynak…nyaranta eljártunk egymáshoz pl. Gazdálkodj okosan-t játszani…
Közel volt hozzájuk a rét, a kiserdő, irigykedve hallgattuk, a beszámolóját a véletlenül talált, befogadott őzikéről, mókuskáról, nagybátyja kiscsacsijáról.
Hetedikben izgatottan vártuk kishúga érkezését, nyolcadikban együtt jártunk tánciskolába, ballagáson eltört a vadi új szandálom csatja, ő próbálta valahogy helyrehozni annyira, hogy el tudjak menni a többiekkel, ill. elballagtathassam az osztályfőnököt…
A későbbi iskolák idején ritkábban, de találkoztunk pl. a falu közös ünnepségein, vagy együtt izgultunk kései mandulaműtétén. Elterveztük, hogy egymás esküvői tanúi leszünk…de 2002-ben már nélküle mentem férjhez, azóta csak minden november elsején látogatok a sírjához, de valahányszor eszembe ötlenek ezek az emlékek, fájdalommal telek meg… és sírok, mint most is…
Nyugodj békében, O. Peti…

(Ne haragudjatok, muszáj volt mindezt megírnom.)

__________________________
A könyvet a Janikovszky Éva Forever!! kihíváshoz olvastam (6).

Janikovszky Éva: A nagy zuhé

http://moly.hu/ertekelesek/871688

 

Igazi könyv ez, az igaz barátságról a királylányhajú és az első nemzetközi űrflotta felderítője között, aki másodállásban feltaláló, csak sajnos mindenről, amit feltalál, kiderül, hogy már "rég fel van találva"
Az Igazi Barátság talán legkülönlegesebb szakaszába pillanthatunk bele csak nagyon rövid időre – a megismerkedés és az egymásért-tevés, egymásért-lenni időszakába – addig enged kukucskálni az ernyő-sátor mögé, amíg várják a buszt…
(rövid időre lepereg előttünk akár két szorosan összetartozó ember (házaspár, -társ) életének modellje: a közös örömök, egymásért való lelkesedés, dicséret, elismerés, bátorítás, és a felfelé ívelő szakasz utáni összeszólalkozás hullámvölgye, majd az egymáshoz visszavezető út keresése, kibékülés, megbékélés, és ezeket még kíséri is az otthonteremtés, annak csinosabbá, lakhatóbbá, kényelmesebbé tétele – pl. vacsorával várja haza azt, aki kedves)

A két szereplő egymáshoz igen őszintén viszonyul – egyik lehetséges üzenet, amit én „meghallottam” és ami a legjobban tetszett: az igazi barát nem féltékeny, hanem kidomborítja a másik tehetségét, segíti azt, amiben a másik tehetséges, mellette áll, mindig, ha kell…

A Réber rajzok ismét magával ragadtak, nagyon tetszik a belső címlapon látható félig kibontott copfos Fehér Szarvas Fia és Mack ahogyan állnak esernyőjük alatt az esőben, a 16. oldalon az esőben ázó két pár láb a száraz szigeten, a 20. oldalon az indiánsátor-belső, és a 32. oldalon látható feltalált BIC ikli RAK éta : Ezüst Villám…

(Nem értem, mit nem értettem én ezen a könyvön alsós koromban…)
_______________________________

A következő kihívásokra olvastam:
Soron következő könyv a Janikovszky Éva Forever!! kihíváshoz. (7)
Magyarok előnyben

 

Idézetek:

 

Bill Danilovics MacKonov startra készen állt. Vagyis ült. De ez teljesen mindegy, mert állva is lehet ülni, a lényeg az, hogy elkezdődött a visszafelé számlálás.

(első mondat)

 

– Te mit csinálsz? – kérdezte ekkor egy hang, amolyan mindenbe belebeszélős, még, mielőtt Bill Danilovics MacKonov kimondhatta volna a zérót, hogy aztán megnyomva az indítógombot, lángcsóvát lövellve a magasba emelkedjék. A startnak lőttek. El kell halasztani. Nem csoda, ha Bill Danilovics MacKonov dühbe gurult.
– Hagyj békén – mondta –, semmi közöd hozzá!
Keményen beszélt, és elhatározta, hogy feléje sem néz a belebeszélősnek.
A belebeszélős azonban másképp határozhatott, mert megkerülte a távolsági buszmegálló jelzőoszlopát, és egyenesen Bill Danilovics MacKonov arcába bámult.
– Amúgy egész normálisnak látszol – állapította meg, és hátradobta varkocsait a nyomaték kedvéért. A varkocsok végét piros befőttesgumi fogta össze, az egyik most szétpattant, és leesett a földre. Így aztán a jobb oldali varkocs szétbomlott, a bal oldalin meg szépen piroslott a gumi, mint a házilag eltett befőttesüvegeken.
Bill Danilovics MacKonov kis híján elnevette magát. Pedig korántsem volt nevetős kedvében.
– Csak úgy hülyéskedtél magadban a számolással? – érdeklődött a félig királylány, félig-befőttesüveg. – Hogy tudsz-e visszafele?
Bill Danilovics MacKonov szeretett volna elsápadni ennyi pimaszság hallatán. De nem tudta, hogyan kell. A felháborodás azonban megoldotta nyelvét.
– Tudd meg, hogy én űrhajós vagyok, és most miattad kellett elhalasztanom a startot. A Marsra készültem – tette hozzá, és szemrehányóan nézett fel az égre, ahol most első kozmikus sebességgel száguldhatna.
– Mondd már – legyintett a félig-királylány, félig-befőttesüveg. – Az a Mars nem szalad el, csak a busz el ne menjen, mert néha korábban jön, néha meg félórát késik.

6-8. oldal

Éppen ezt nem bírta a lányokban: vagy folyton beszélnek, vagy folyton hallgatnak.

11. o. Móra, 2003

 

– Gyere alá! – hívta Fehér Szarvas Fia engesztelően. – Az esőt csak azért varázsoltam, hogy legyen értelme az esernyőnek.
Bill Vasziljevics MacKonov azonban konokul ázott.
– Nem vagyok cukorból – vetette oda Fehér Szarvas Fiának, azonban ez már nem sikerült olyan kopogósra, mint az előbb. Valahogy elázott.

12-13. oldal

 

Fehér Szarvas Fiának szemében csodálat villant.
– Hogy te miket tudsz! Nekem sosem jutott volna eszembe az esernyő, aminek földig érő oldala is van.
– Nem olyan nagy dolog – hárította el magától a dicséretet. – Ha az ember kicsit töri a fejét, akkor eszébe jut sok minden, ami másnak még nem jutott.

pp. 13-15. Móra, Bp. 1976.

Bill Vasziljevics MacKonov elmosolyodott.
– Nem gondolod, hogy ha az ernyőnek földig érő oldala és alja is van, akkor most sötét van idebent?
Fehér Szarvas Fia csodálkozva nézett rá. Ezt még a sötétben is látni lehetett, mármint a csodálkozást.

16-17. oldal

 

– Azért most már te is kitalálhatnál valamit – jegyezte meg Bill Vasziljevics MacKonov rosszkedvűen. Hirtelen fáradtnak érezte magát. Biztosan a sok feltalálástól, ami mégiscsak megerőltető.
– Meleget varázsolok az esernyőbe, jó? – készségeskedett Fehér Szarvas Fia. Főzök neked teát! Vagy szívesebben inna Mack, az űrhajós mézsert, egy kis parázson sült édesgyökérrel?
A királylányhajú nagy buzgalmában jobbra-balra hajlongott, és a nedves ernyő mindannyiszor Bill Vasziljevics MacKonov haját súrolta.
– Mire hazaér, Mack, az űrhajós, kész lesz a tea…
– Úgy, szóval én most nem vagyok itt? – kérdezte döbbenten Bill Vasziljevics MacKonov, és ingerülten elhúzta fejét a nedves ernyő alól. – Hát hol vagyok?
– Persze hogy nem vagy itt – nézett rá sugárzó arccal a királylányhajú. – Hiszen ha itt lennél, akkor nem tudnálak hazavárni, és nem tudnálak meglepni se teával, se mézserrel. Szereted a parázson sült édesgyökeret? Vagy inkább fokhagymás pirítóst csináljak?- S közben folyton táncolt az ernyő a kezében. – Ha itt lennél, akkor nem tudnálak téged hazavárni ebbe a szép, barátságos, száraz és világos ernyőbe, amit te találtál fel!

p. 21. Móra, Bp. 1976.

– Ugyan hol késhet Mack, az űrhajós? Csak nem tartották ott valamelyik csillagon? Biztosan megint elcsavargott a Tejúton. Vagy stoppolta a Göncöl szekeret, ismerem én, hogy milyen. Már rég itthon kellene lennie! Remélem, legalább űrsisakot tett a fejére, mert még megfázik nekem ebben a nagy zuhéban.

pp. 22-23. Móra, Bp. 1976.

 

Janikovszky Éva: Akár hiszed, akár nem

http://moly.hu/ertekelesek/872707

http://moly.hu/ertekelesek/872707

 

Akár hiszed, akár nem – ez a könyvecske szuperül választ ad a különböző generációk egymás mellett éléséből ill. egymást követő életükből felmerülő kérdésekre.
Öt csillag jár feltétlenül azért is, mert az írónő megosztotta velünk a múltját, régen és még régebb élt rokonairól készült, megsárgult fényképeken keresztül…és hogy világosan elmagyarázta a legalapvetőbb rokoni kapcsolatokat.
Akár hiszed, akár nem – nem hátrány, ha tisztában vagy, és tudod, ki (és mi lehet) az a nagynéni, ángyika, sógorasszony és koma, ükapa vagy kincsmama – mert egyszer te leszel az a bizonyos öreg rokon, aki értelmet ad az egyik fiókotokban lapuló fényképeken pózoló, oly „ismeretlen” arcoknak, akik valamiért rokonainknak nevezik magukat. Akkor a „TE" – az "öreg rokon" – segítségével ezek a megmerevedett képek megelevenednek a fiatal rokonaid számára. Életre kelti a különféle, fényképezőgép fókuszába zárt alakokat, helyzeteket az "öreg rokon”, azaz a te magyarázatod, emlékeid felidézése, történetmesélésed, amely során világossá válnak és helyre kerülnek a rokoni kapcsolatok és az is, ki és mi rejlik a rokoni elnevezések között-
Nagyon fognak téged a hallgatóid szeretni, Öreg Rokon…

(Személy szerint hasonlót éreztem át én is tegnap, amikor a régi fényképeink között válogattam, hogy gyerekkori képet akasszak ide elétek – miközben válogattam, odatelepedett mellém a fotelbe a nagyobb fiam, és elmondatta velem, kiket láthatunk, hol, milyen alkalomból, mért eszünk tortát, milyen marcipándísz volt rajta, és ki az a bácsi ott a disznóvágáson, és hogy milyen ház látható a háttérben, és hogy mi van ma a helyén, mért áll úgy a húgom frufruja, és én milyen könyvet olvasok azon a képen…stb. stb. – záporoztak a kérdések, én meg időutazást tettem a múltba… jó volt…)

A könyvet a Janikovszky Éva Forever!! kihíváshoz olvastam (8).

Idézet:

Azt mondtam Micikének: Akár hiszed, akár nem, anyu és apu, sőt nagymama és nagypapa, sőt MINDEN FELNŐTT GYEREK VOLT EGYSZER. Még az öregebb is.
Micike azt mondta, hogy anyu és apu gyerek volt egyszer, még az is lehet, hogy a nagypapa és a nagymama gyerek volt egyszer, de sem Margit néniről, sem Elemér bácsiról, sem a szomszéd néniről nem hiszi el. Azt biztosan csak úgy mondom.

Amíg kicsi voltam azt hittem, hogy a ROKON az, aki vasárnap délután jön hozzánk látogatóba, és cukrot hoz.

 

…pedig a rokon mindig megkérdezi, hogy, na tudod-e hogy én ki vagyok?
és örül ha megmondják neki, mert szereti tudni, hogy ő kicsoda.

11.o.

 Borzasztó nehéz elképzelni, hogy valami akkor történt, amikor én még meg sem születtem, igazán szerencse, hogy fénykép is van róla a fiókban.

Micike azt mondta, hogy most már elhiszi, hogy akkor is történt valami, amikor ő még meg sem született, mert a kiságy mindig szétesik, és azt biztosan én tettem tönkre, amikor én voltam benne a gyerek.
És ebben igaza van.

Micike azt mondta, hogy szeretne látni olyan fényképet, amin MINDEN rajta van, amire a felnőttek EMLÉKEZNEK, de legyen rajta esküvői torta is, mert azt ő még sohase látott.
Megsajnáltam Micikét, mert a ILYEN fénykép NINCS a fiókban.
Azért nincs, mert amire a felnőttek emlékeznek, az nem egyszerre történt.

Most megmutatom neked, hogy milyen kisbaba volt a másik nagymama.
(…)
Sajnos az esküvői képük sincs meg a fiókban, mert az ő szobájukban lóg a falon. Micike azt mondta, hogy azt a képet már kívülről tudja, de mondjam tovább, mert ő már nagyon szeretné, ha megszületne a mi apukánk.

 Csak azt sajnáltuk, hogy nem ismerhettük anyut, amikor kislány volt, és aput, amikor kisfiú volt, mert biztosan jókat játszottunk volna együtt.

 

Janikovszky Éva A Hét Bőr
 
 

Hálás vagyok @f_andi-nak, hogy létrehozta a Janikovszky-kihívást, mert nem biztos, hogy valaha is eszembe jutott volna ezek után a könyvek után kutatni, ill. olvasni – és bevallom, sok kedves élményről maradtam volna le…
Így hát ennek a kihívásnak – meg a véletlennek köszönhetően – ez a könyv is eljutott hozzám, és maradandó élményt okozott, régi időkbe vitt vissza – visszamerültem ismét a múltba. Megnéztem, mikor írta Janikovszky Éva ezt a könyvet, és eszembe jutott, hogy én pontosan akkor, 1985-ben voltam hetedikes… Eszembe jutott sok őrsi és rajgyűlés, teadélután, télapóünnepség, kisdobospatronálás, délutáni foglalkozások, melynek keretében mi is igyekeztünk gyereklétünkhöz, és -korunkhoz illő tetteinkkel teljesíteni különféle felnőttes feladatokat. Nem jut viszont eszembe semmi olyan kiemelkedő tett, amit itt – ehhez a könyvhöz kapcsolódóan megemlíthetnék. Halványan emlékszem öregotthon-béli látogatásra, műsoradásra, parkszépítésekre, szemétszedésekre, és az új iskolánk elkészülte után arra, hogy az úttörőház helyébe csupán egy úttörőszoba lépett, amely az alagsorban a kazánház és a váltócipők szomszédságában kapott helyet…aztán az is kiveszett az emlékezetből…
Szeretném ajánlani ezt a könyvet mindenkinek, aki a hetvenes, nyolcvanas években járt általánosba, átélte a kisdobos és úttörőlét sok-sok programját – akinek nosztalgiázni támad kedve, az egész biztosan megtalálja azt, amit keres… hangulatot, a teljesítendő feladat kitalálásának izgalmait és véghezviteléhez vezető igyekezetet…a kalamajkát, a kavarodást… – ami nagyon felélénkült bennem, és hiányolok a mostani életünkből, az az összefogás, a felnőttek segítését a kisebbeken, a felkarolást – ezek a mai élet napjaiból nem biztos, hogy kivesztek, mindenesetre másképp jelentkeznek, mint akkoriban.

Szóval Janikovszky Éva ismét nagyot alkotott, mert ezek szerint kiválóan megfeleltet kapott volna osztályfőnöki minősítésben is –
Ez egy – ha nem is kiváló és kitűnő osztály tanulmányait tekintve – de kiváló és kitűnő, és mindemellett szimpatikus osztály kezdeményezéseit, összetartozását, osztályközösségét tekintve. Igazi egyéniségek gyűltek benne össze, mint pl. Móni – akinek nagyon jó a beszélőkéje; Csibor – akinek a papája készíti el a Hét Bör plecsnit; Zsombó, akinek köszönhetően született meg a játék zsibvásár ötlete (és kaptak igazgatói- Dirigói -dicséretet), és akinek a sógora teherautó-söfőr; Bunder – aki kitalálta magát az "önálló rajvállalkozást", és tervezte meg a parkot; Jutka – a fő mozgalmi ember, akinek mindig van jó ötlete; Attila – aki a csatakiáltás gyártásban erős…és folytathatnám, de semmiképp nem hagynám ki a raj „Krónikását" – akinek nem tudjuk meg a nevét, de azt igen, hogy szívesen cipeli az idős emberek régi "kacatjait” és mássza meg szívesen könyvtári könyvekkel megpakolva a 10-14 emeletes paneleket, hogy a kölcsönkönyveket eljuttassa idős olvasóiknak, akik várják azokat…
A Hét Bőr könyv tulajdonképpen a 7 bör naplója, és aki írja, az meg a Krónikás, aki tényleg átélhetően, számol be arról, hogy Az úgy volt…és akiről eleinte csak sejtettem, hogy srác, és a nőnapi részben természetesen ez szépen ki is derült…
Nagyon szerethető könyv ez, minden kedves szállóigéjével: "Otília, Otília, inkább zongorázzál!" vagy "bizsereg a tenyere, mint Mihály bácsinak, ha értelmes tennivalót lát", vagy akár a "Mentsük meg Bundert Boglárkától" – ami tudtam, hogy valahonnan ismerősen cseng… hát innen: http://videotar.mtv.hu/Videok/2011/04/23/12/Mentsuk_meg_Bundert_Boglarkatol_magyar_tevejatek_1982_.aspx vagy http://old.hirado.hu/videotar/?tag=6259

Igazi, jól működő „időutazás” volt ez számomra, míg olvastam, megjelentek előttem színes, de inkább fekete-fehér filmek (Csutak a mikrofon előtt, Vakáció a halott utcában, Pókfoci, és picit még a Szomszédok is), amelyek hasonló, panelközegben vagy akár félig kész sulikban játszódnak, az ott élő gyerekek izgalmas kalandokkal teli hétköznapjaikról szólnak, akár ez a könyv is… elmondhatjuk, és akár megalkothatjuk a könyvről a saját szállóigénket: "Hát az tényleg valami volt!"
Kicsit módosítva, Janikovszky Éváról is elmondhatjuk, hogy ő tényleg valaki volt…

_______________________________
Az alábbi kihívásokra olvastam el:
Soron következő olvasmányom a Janikovszky Éva forever! kihíváshoz. (9)
Magyarok előnyben

Éppen az új barátomtól jöttem lefelé, amikor a hatodik és az ötödik között majdnem ráléptem a Csiborra, aki a lépcsőn ült és olvasott. Nagyon meglepődtem, mert a Csibort ugyan gyakran láttam már a lépcsőn ülni, de olvasni még soha. És még hagyján, hogy olvasott, hiszen olvashatott volna krimit vagy scifit, vagy képregényt, de hiába dugta el szégyenlősen a könyvet, én jól láttam, hogy A kőszívű ember fiait olvassa.

Könyvet a felnőtteknek!

Most már tudom, hogy miből lesz az önálló kisvállalkozás. Abból, amit az ember el akar mondani a többieknek, de nem hallgatják meg.

18. o., Élménybeszámoló a kertvárosi portyáról

És hazafelé azon gondolkoztam, mért van az, hogy az a könyv, amit egy felnőtt szeretne elolvasni, mindig érdekesebb, mint az a könyv, amit nekünk kell elolvasnunk.

Még akkor is, ha a kettő véletlenül ugyanaz.

67. o., Könyvet a felnőtteknek!

 

Janikovszky Éva Málnaszörp és szalmaszál
 
http://moly.hu/ertekelesek/894056
 
 

komment


süti beállítások módosítása