HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2017.07.09. 17:20 Gelso

Kalapos Éva: Nagy ​döntések (D.A.C. 5.)

Kalapos Éva: Nagy ​döntések (D.A.C. 5.)

dac5.jpg

Azt hiszem, mások szavai alapján többet és talán még annál is többet vártam a könyvtől. 
Terveztem, hogy elolvasom a könyvet, sőt, egy gimis lány ismerősöm anyukája szavai alapján, hogy inkább ezt a a sorozatot emlegetik és becsülik, szemben az LL-könyvekkel – (amit, valljuk be olvasatlanul is igencsak kétlek), titkon reménykedtem, hogy az előzményeit is el fogom – de most úgy érzem, ez alapján a rész alapján, hogy nem fogom. 
Kicsit sajnáltam, hogy a Merítés-díj listaösszeállítás-végéig nem tudtam elolvasni – idő híján nem jött össze – most befejezvén a könyvet, ezt egyáltalán nem sajnálom. 
Továbbra sem tettem le arról, hogy LL-könyveibe még belekóstoljak, továbbá már több tinisorozatba belekukkantva, még mindig a Sohonyai-sorozatra vagyok kíváncsi. 
Lévén, hogy a DAC-könyvek közül ez az első olvasásom, nem ismerem és nem ismerhetem az előzményeket, a szereplőket is ebből ismertem meg – alaptémája egy véletlen „baleset”, és az, mit kezdenek ezzel a „problémával” az érintettek, és maga a DAC-közössége. Témáját tekintve közös témát érint a Léggömbök-kel – hasonló életközegben: gimiben, végzős évben, ám való igaz más élet adta helyzetben – mégis úgy éreztem, színvonalában a Léggömbök magasan a DAC5 felett helyezkedik el. Érzelmileg sem vitt magával, „nem volt időutazásom” az én végzős gimis éveimbe. Ezt a könyvet sokkal felszínesebbnek ítéltem meg; nem erre számítottam, mert a Massza c. könyve alapján Kalapos Évát alapos és „mélyrenéző”, elemző szerzőnek ismertem meg. 
A szereplők tekintetében Ákost és Ágit nagyon szimpatikusnak és igencsak bátornak, (szülőként írom: és nem követendőnek) nevezném, én most azt mondom, mégha nem is értek egyet döntésükkel, példaértékű, ahogyan döntésüket bátran, és minden bizonnyal felelősségteljesen meghozták, elvállalták és elindultak egy lehetséges úton. 
A többi szereplőről sajnos nem kaptam ennyire kiforrott képet, szinte mindenkit felületesen ábrázoltnak láttam, olvastam volna még jellemükről, életükről, terveikről – meglehet, az előzmények, azaz a sorozat többi részének ismerete inkább megvilágította volna ezeket a hiányosságokat – de pl. a Tükörlelkek esetében sem és a Szállj szabadon! esetében sem volt erre szükség… 
Nagyon szimpatikusnak ítéltem meg az osztályfőnöküket Johnny bát, igencsak emlékeztetett az én egykori általános iskolai osztályfőnökömre – de sajnos, róla is eléggé hiányosak az ismereteim, jó lett volna tudni, mi volt a konfliktus forrása közte és Flóra közt. 
A baráti társaságból Ágin és Ákoson kívül Ginnyről esik valamivel több szó, a társaság többi tagja közül, pedig én pl. olvastam volna szívesen Zsaniról, és táncos terveiről – gyakorlatilag semmit nem tudtam meg erről az oldaláról ebből a részből. 
Flóráról eleget megtudtam, kedves, aranyos, amolyan ahol-tud-segít-típus, de feltételekkel figyelem ezt a túl jóságos oldalát. 
Érdeklődve olvastam volna azonban többet a testvéréről: Gergőről (Geri) – magánéletéről és zenei indulásáról. Hasonlóképpen az új, kibontakozó, kialakuló családi-szülői viszonyokról: apáról és Kingáról. 
Dani nekem túl jó volt. Kételkedtem, de elfogadtam, mert mért is ne? 
Felmerült még egy bizonyos Gabe – talán Zsani barátja, róla is többet kéne tudnom, hogy ismerjem a teljes DAC-közösséget. 
Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy a teljes sorozat alapján kellene teljes jellemábrázolást kirajzolnom, de sajnos, nem tudtam ezt megtenni egyetlen rész elolvasása alapján – jövőre elolvasom a DAC6-ot, ha picit változik a helyzet, meglehet, hogy elolvasom visszamenőleg az előzményeket, de most inkább úgy áll, hogy nem. 
Nagyon nyitott voltam és nagy bizalommal, és ezáltal nagy várakozással fordultam a könyv és a sorozat iránt – talán ez volt a gond…

Mindent egybevetve, örülök, hogy Ákost és Ágit megismerhettem, és Flórán keresztül Kingát, de nem ismerkedhettem meg olyan alaposan a szereplőkkel, mint szerettem volna, ezért most így utólag nem is nagyon bánom, hogy nem tudtam besorolni a Merítés-díj / ifjúsági irodalom (2016) top10-be.

@meseanyu Merítés-díj / ifjúsági irodalom (2016) kihívásához.

 

39. old. 
Papírhold c. filmről tesznek említést a könyvben. Látta valaki és ajánlanátok? 
http://port.hu/adatlap/film/tv/papirhold-paper-moon/mov… 
http://www.mafab.hu/movies/paper-moon-19729.html 
http://www.filmkatalogus.hu/Papirhold--f6218 
44. old. 
Heroes of the Storm – ez egyfajta számítógépes játék? 
https://www.youtube.com/user/BlizzHeroes – hm, nagyon le vagyok maradva.. :-( 
66. old. 
makaron: 
https://tortaiskola.hu/2015/12/07/makaron-keszitese-ext… 
143. old. 
Skippeljük a Niagarát – sajnos, nem értem ezt a mondatot… :-( ez egyre cikibb.. 
219. old. 
Sláger, a végzős gimisek szeretik, banketten nekik játssza a dj: 
Bubblegum Bitch – Marina & The Diamonds 
https://www.youtube.com/watch… – ciki beismerni, de én nem hallottam még… :-(

Szóval itt minden ciki…

komment


süti beállítások módosítása