HTML

egyperces mondatok avagy frasi sparse e ritrovate

Egyperces mondatok azért, mert nincs sosem sok időm, terveim szerint pár szóban foglalok össze valamit a napokból. Frasi sparse azért, mert lehet hogy ezzel jó témát találok - Petrarca "rime sparse" nyomán, és frasi ritrovate azért, mert talán egy ilyen megtalált mondattal egy-egy régi-új vagy valamilyen emléket húzok elő, Tabucchi "hangok jönnek valahonnan, nem tudni honnan" nyomán. "Può succedere che il senso della vita di qualcuno sia quello, insensato, di cercare delle voci scomparse, e magari un giorno di crederle di trovarle, un giorno che non aspettava più, una sera che è stanco, e vecchio, e suona sotto la luna, e raccoglie tutte le voci che vengono dalla sabbia." (da Si sta facendo sempre più tardi)

Friss topikok

Linkblog

2016.07.17. 13:47 Gelso

Holden Rose: Az ellopott karácsony (Howard Matheu különös esetei 4.)

Holden Rose: Az ellopott karácsony (Howard Matheu különös esetei 4.)

 

karacso.jpg

Ez a második Howard Matheu rejtélyes nyomozós történet, amit olvastam, de ez kevésbé tetszett, mint A Nyúl akta. A Nyúl izgalmas, már-már túlságosan is az volt, de az ügyhöz és nyomozáshoz kell is némi izgulnivaló. Ebből a történetből viszont, úgy érzem, hiányzott az a „kéztördelős-fajta” izgalom.
Sajnos, a könyvtárunkba csak mostanra szerezték be a kötetet, így, mikorra a zsűri döntött a Merítés-díj könyvlistájának összeállításáról, ahhoz Az ellopott karácsonykapcsán nem tudtam érdemben hozzátenni. Egyrészt, mivel nem ismertem a könyvet, nem voltam a könyv listába kerülése ellen, másrészt úgy éreztem, jó, ha szerepel a listánkban könyv a kicsit nagyobb korosztály részére is. Utólag viszont most már sajnálom, hogy nem sikerült elolvasni, mert a fentiek miatt inkább a Nyúl aktát javasoltam volna – amely összetettebb, komolyabb, nagyobb kihívásokat rejt, és a gyerekek is sokkal aktívabban szerepelnek a történetben, sokkal több oldalukról ismerhetjük meg őket, sokkal kezdeményezőbbek, ötletgazdagabbak, sőt, már veszély-határán lévő izgalmakat is felvállalnak.
Azt is sajnálom, hogy ebben a kötetben alig gazdagodtam újabb infókkal a már megismert gyerekek, iskola, tanárok, család stb. kapcsán, és a karácsony hangulata sem kapott el – pedig ezt minimum elvárhatja az olvasó ilyentájt játszódó történetektől. Meglehet, ennek az az oka, hogy nyáron olvastam, de azért a karácsony hangulata ott lehetett volna egy picit, mely körülvesz és átölel… amikor már alig várjuk, hogy illatos fenyőt díszíthessünk, és ajándékokat kaphassunk…
Ezeknek a dolgoknak a hiánya miatt értékelem ezt a részt kevesebbre a Nyúlnál.
A nagypapa, mint bébicsősz szerepeltetését nagyon jó dolognak tartottam, de jó lett volna, ha a gyerekek gazdagodtak volna ebben a kapcsolatban… A „Látsz vagy csak nézel?” játék jó ötlet.

@meseanyu Merítés-díj / gyermekirodalom (2015) c. kihívásához.

„ha valaki ellopja tőlünk az örömszerzés lehetőségét, az magát a karácsonyt lopja el”

 

komment


süti beállítások módosítása